GRUPA
TAKA

Game changer for your business

Marka: Jakar Games
Branża: rozrywkowa
Typ projektu: rebranding
Działania: strona internetowa, strategia komunikacji, social media, sesja zdjęciowa, materiały promocyjne, kampanie digital, identyfikacja wizualna

Jakar Games to polski producent automatów rozrywkowo-zarobkowych. Choć działa głównie na rynkach europejskich, dociera też do klientów w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Emiratach Arabskich. Prowadzi również serwis swoich produktów i sprzedaż części zamiennych.

Klient zgłosił się do nas w kontekście nowych wyzwań, takich jak rozpoczęcie sprzedaży na terenie Włoch i Niemiec. Zależało mu też na umocnieniu swojej pozycji na dotychczas obsługiwanych rynkach. Oczekując przemyślanego podejścia do działań marketingowych, zdecydował się na pierwszy krok w postaci strategii komunikacji

Problem komunikacyjny

Tym, co blokowało dalszy rozwój Jakar Games, był przede wszystkim brak usystematyzowania działań marketingowych i charakterystycznej myśli przewodniej komunikacji. Publikowane treści nie niosły ze sobą konkretnej propozycji korzyści ani nie budowały rozpoznawalności marki. W atrakcyjnym zaprezentowaniu oferty nowym odbiorcom przeszkadzał również przestarzały wygląd materiałów promocyjnych i strony internetowej.

Cele komunikacji

  • Zbudowanie świadomości i rozpoznawalności marki na rynkach włoskim i niemieckim.
  • Zwiększenie rozpoznawalności i wsparcie sprzedaży na aktualnie eksploatowanych rynkach.
  • Edukowanie właścicieli lokali gastronomicznych o korzyściach płynących z posiadania automatów do gier.
  • Przekonywanie właścicieli salonów gier i centrów rozrywki o tym, że warto zainwestować w maszyny Jakar Games.

Założenie koncepcyjne

Razem z klientem zdecydowaliśmy, że komunikacja będzie skierowana głównie do właścicieli barów, klubów, restauracji i innych lokali, które nie należą do branży stricte rozrywkowej (jak choćby salony gier). Jest to bardzo szeroka i niezagospodarowana grupa potencjalnych klientów, choć w dużej mierze jeszcze nieuświadomionych.

To z jednej strony odbiorca trudniejszy do pozyskania, bo trzeba najpierw go wyedukować. Z drugiej jednak – mniej wymagający, ponieważ nie miał dotąd do czynienia z tą kategorią produktów. Jakar Games ma więc szansę być dla niego pierwszą marką, która złoży mu ciekawą propozycję korzyści i przedstawi sensowne argumenty za inwestycją w automat do gier.

Idea marki

Na podstawie przyjętych założeń sformułowaliśmy główny przekaz Jakar Games:

Nie musisz mieć salonu gier, lunaparku ani wytwórni filmowej, by zarabiać na rozrywce. Wystarczy Ci kawałek podłogi i ludzie, którzy i tak do Ciebie przychodzą. Po prostu pozwól im zostawić trochę więcej kasy w swoim lokalu.

W strategii ustaliliśmy, że misją marki ma być dawanie przedsiębiorcom patentu na to, jak przekuć dobrą zabawę
w zysk. Jej komunikacja będzie więc o tym, że zwykła rozrywka może okazać się naprawdę niezłym źródłem dochodu. Tę myśl wpisaliśmy w archetyp Magika i uzupełniliśmy takimi wartościami jak: przedsiębiorczość, kreatywność, rywalizacja, prostota czy indywidualizm.

Claim

Game changer for your business

Z połączenia wszystkich strategicznych klocków powstała konkretna propozycja korzyści, którą ujęliśmy w kilku słowach opisujących markę.

To prosty, a przy tym dość odważny i nieco clickbaitowy slogan. Jest dla nas punktem wyjścia do mówienia
o racjonalnych powodach, dla których warto zainwestować w automat do gier.

Identyfikacja wizualna

Tuż po stworzeniu strategii zaprojektowaliśmy dla Jakar Games nowe, typograficzne logo, kojarzące się
z technologią i dynamiką – zgodnie z klimatem branży rozrywkowej. Kolejnym krokiem był graficzny motyw przewodni, który przywodzi na myśl dobrą zabawę, energię i radość płynącą z prostej rozrywki. Taki klucz wizualny komunikacji pozwolił marce zyskać na charakterze i wyróżnić się na tle podobnej do siebie, nudnej konkurencji.

 

Materiały promocyjne

Nowa identyfikacja wizualna szybko znalazła praktyczne zastosowanie. Wyposażyliśmy markę w komplet materiałów promocyjnych i handlowych, dzięki którym prezentuje ona spójny wizerunek we wszystkich punktach styku z klientem. Wśród nich znalazły się m.in.: katalog produktowy, szablon newslettera, papier firmowy, wizytówki, cennik w formacie A4 czy zestaw grafik do social mediów.

Zdjęcia i spot reklamowy

Aby uwiarygodnić obietnicę marki, nakręciliśmy energetyzujący spot promocyjny. Narracja i obraz skupiają się
w nim na pozytywnych emocjach, z których wypływa wymierny zysk dla właściciela lokalu. Przeprowadziliśmy też sesję zdjęciową w atrakcyjnie zaaranżowanej przestrzeni. Założenie było proste: pokazać ludzi i automaty do gier
w akcji – i atmosferze pełnej frajdy!

Strona internetowa

Nowe materiały foto/wideo świetnie prezentują się na stronie internetowej, którą zaprojektowaliśmy z myślą o rynkach zagranicznych. Zawiera ona przemyślany katalog, atrakcyjnie prezentujący gamę produktów – zarówno samych automatów, jak i części zamiennych.

W projekcie nowej WWW zadbaliśmy o czytelność prezentowanych informacji i intuicyjną ścieżkę dotarcia do nich. Proces składania zapytań jest tu szybszy i prostszy niż na starej stronie, co ułatwia pozyskiwanie leadów.

Dodaliśmy też moduł blogowy jako rozwiązanie dla osób, które przed kontaktem z handlowcem wolą samodzielnie zasięgnąć wiedzy o automatach do gier i korzyściach z ich posiadania.

Social media

W komunikacji Jakar Games łączymy dwa światy: rozrywkę oraz biznes. Nasz plan działań w mediach społecznościowych obejmuje treści:

  • z potencjałem na viral – pokazujące naszym odbiorcom, jak duże jest zainteresowanie maszynami wśród ich potencjalnych klientów;
  • edukacyjne – uświadamiające, ile można zarobić na automatach oraz w jakich miejscach są one najbardziej rentowne;
  • grywalizacyjne – takie, które budują relację z odbiorcami, co pomaga nam tworzyć szeroką, zaangażowaną społeczność;
  • produktowe – nastawione na sprzedaż i budujące wartość produktu na rynku;
  • typu case study – służące za dowód społeczny, szczególnie na nowych rynkach.

Kampanie na Facebooku

Już w pierwszym miesiącu naszych działań na Facebooku zarówno zasięg, jak i zaangażowanie odbiorców wykazały tendencję wzrostową. Dzięki regularnym i przemyślanym publikacjom dotarliśmy do dwukrotnie większej liczby odbiorców oraz znacząco zwiększyliśmy ich interakcję w porównaniu z poprzednim miesiącem. Zauważalnie wzrosła też liczba użytkowników, którzy przeszli z reklamy na stronę WWW.

Pierwszy miesiąc

  • 100,9%

    więcej odbiorców

  • >>
  • 31,1%

    więcej interakcji

  • >>
  • 79,8%

    więcej przejść z reklam na www

Jak prezentuje się to w szerszej perspektywie? W okresie od marca do sierpnia 2024 zwiększyliśmy zasięg marki czterokrotnie, co w praktyce oznacza, że w ciągu pół roku nasze działania przyciągnęły uwagę ponad miliona nowych osób. Spora część z nich przeszła na stronę WWW. Nasze półroczne działania pozwoliły także zwiększyć liczbę obserwujących profil prawie ośmiokrotnie.

6 miesięcy

  • 425%

    większy zasięg marki

  • >>
  • 1 mln

    nowych osób

  • >>
  • 24,5 tys

    przejść na www

  • >>
  • 794%

    więcej obserwujących profil

Kampanie na Instagramie

 

Znaczny wzrost zainteresowania treściami zaobserwowaliśmy już w pierwszym miesiącu prowadzenia Instagrama. Dzięki znajomości i dobremu wykorzystaniu trendów (głównie w zakresie rolek) sam zasięg organiczny w tym czasie wzrósł ponad dwudziestokrotnie (!), co nie tylko dało lepszy wynik końcowy,
ale i pomogło w szybszym uczeniu się algorytmów reklamowych.

Pierwszy miesiąc

  • 158,6%

    wzostu zasięgu

  • >>
  • 2211.1%

    wzrostu zasięgu organicznego

  • >>
  • 79,8%

    więcej przejść z reklam na www

I ponownie szersza perspektywa. W ciągu ostatniego pół roku działalności Instagram marki wygenerował zasięg, który zaskoczył nawet nas. Osiągnęliśmy to głównie za pomocą reklam, ale także organicznie.
W tym samym czasie ostro w górę poszła też liczba obserwujących profil.

6 miesięcy

  • 45 304.7%

    wzrostu zasięgu

  • >>
  • 5289%

    wzrostu zasięgu organicznego

  • >>
  • 35%

    więcej obserwujących

Czy to wszystko są dobre rezultaty?
I – co najważniejsze – czy przełożyły się na coś więcej?
Najlepiej, jak oddamy w tym miejscu głos naszemu klientowi:

 

Efekty

Nasza komunikacja i działania reklamowe sprawiły, że Jakar Games zaistniał na rynkach zachodnich, szczególnie w Niemczech, we Włoszech czy w Hiszpanii. Dodatkowo udało nam się dotrzeć z przekazem na rynki, których początkowo nie obieraliśmy za cel, a które okazały się jeszcze bardziej zainteresowane automatami do gier –
jak Bułgaria czy Rumunia.

W międzyczasie klient powierzył nam opiekę nad swoją drugą, siostrzaną marką Polgames, która koncentruje się na wynajmie automatów do gier. Na jej potrzeby przygotowaliśmy m.in. logo i stronę internetową, a także poprowadziliśmy social media wraz z kampaniami. Efekty naszej pracy dla Polgames możesz zobaczyć TUTAJ.

Napędźmy rozwój Twojej marki!

Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.

umów konsultację