Game changer for your business
Marka: | Jakar Games |
---|---|
Branża: | rozrywkowa |
Typ projektu: | rebranding |
Działania: | strona internetowa, strategia komunikacji, social media, sesja zdjęciowa, materiały promocyjne, kampanie digital, identyfikacja wizualna |
Jakar Games to polski producent automatów rozrywkowo-zarobkowych. Choć działa głównie na rynkach europejskich, dociera też do klientów w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Emiratach Arabskich. Prowadzi również serwis swoich produktów i sprzedaż części zamiennych.
Klient zgłosił się do nas w kontekście nowych wyzwań, takich jak rozpoczęcie sprzedaży na terenie Włoch i Niemiec. Zależało mu też na umocnieniu swojej pozycji na dotychczas obsługiwanych rynkach. Oczekując przemyślanego podejścia do działań marketingowych, zdecydował się na pierwszy krok w postaci strategii komunikacji

Problem komunikacyjny
Tym, co blokowało dalszy rozwój Jakar Games, był przede wszystkim brak usystematyzowania działań marketingowych i charakterystycznej myśli przewodniej komunikacji. Publikowane treści nie niosły ze sobą konkretnej propozycji korzyści ani nie budowały rozpoznawalności marki. W atrakcyjnym zaprezentowaniu oferty nowym odbiorcom przeszkadzał również przestarzały wygląd materiałów promocyjnych i strony internetowej.
Cele komunikacji
- Zbudowanie świadomości i rozpoznawalności marki na rynkach włoskim i niemieckim.
- Zwiększenie rozpoznawalności i wsparcie sprzedaży na aktualnie eksploatowanych rynkach.
- Edukowanie właścicieli lokali gastronomicznych o korzyściach płynących z posiadania automatów do gier.
- Przekonywanie właścicieli salonów gier i centrów rozrywki o tym, że warto zainwestować w maszyny Jakar Games.
Założenie koncepcyjne
Razem z klientem zdecydowaliśmy, że komunikacja będzie skierowana głównie do właścicieli barów, klubów, restauracji i innych lokali, które nie należą do branży stricte rozrywkowej (jak choćby salony gier). Jest to bardzo szeroka i niezagospodarowana grupa potencjalnych klientów, choć w dużej mierze jeszcze nieuświadomionych.
To z jednej strony odbiorca trudniejszy do pozyskania, bo trzeba najpierw go wyedukować. Z drugiej jednak – mniej wymagający, ponieważ nie miał dotąd do czynienia z tą kategorią produktów. Jakar Games ma więc szansę być dla niego pierwszą marką, która złoży mu ciekawą propozycję korzyści i przedstawi sensowne argumenty za inwestycją w automat do gier.


Idea marki
Na podstawie przyjętych założeń sformułowaliśmy główny przekaz Jakar Games:
Nie musisz mieć salonu gier, lunaparku ani wytwórni filmowej, by zarabiać na rozrywce. Wystarczy Ci kawałek podłogi i ludzie, którzy i tak do Ciebie przychodzą. Po prostu pozwól im zostawić trochę więcej kasy w swoim lokalu.
W strategii ustaliliśmy, że misją marki ma być dawanie przedsiębiorcom patentu na to, jak przekuć dobrą zabawę w zysk. Jej komunikacja będzie więc o tym, że zwykła rozrywka może okazać się naprawdę niezłym źródłem dochodu. Tę myśl wpisaliśmy w archetyp Magika i uzupełniliśmy takimi wartościami jak: przedsiębiorczość, kreatywność, rywalizacja, prostota czy indywidualizm.
Claim
Z połączenia wszystkich strategicznych klocków powstała konkretna propozycja korzyści, którą ujęliśmy w kilku słowach opisujących markę.
To prosty, a przy tym dość odważny i nieco clickbaitowy slogan. Jest dla nas punktem wyjścia do mówienia o racjonalnych powodach, dla których warto zainwestować w automat do gier.


Identyfikacja wizualna
Tuż po stworzeniu strategii zaprojektowaliśmy dla Jakar Games nowe, typograficzne logo, kojarzące się z technologią i dynamiką – zgodnie z klimatem branży rozrywkowej. Kolejnym krokiem był graficzny motyw przewodni, który przywodzi na myśl dobrą zabawę, energię i radość płynącą z prostej rozrywki. Taki klucz wizualny komunikacji pozwolił marce zyskać na charakterze i wyróżnić się na tle podobnej do siebie, nudnej konkurencji.
Materiały promocyjne
Nowa identyfikacja wizualna szybko znalazła praktyczne zastosowanie. Wyposażyliśmy markę w komplet materiałów promocyjnych i handlowych, dzięki którym prezentuje ona spójny wizerunek we wszystkich punktach styku z klientem. Wśród nich znalazły się m.in.: katalog produktowy, szablon newslettera, papier firmowy, wizytówki, cennik w formacie A4 czy zestaw grafik do social mediów.




Zdjęcia i spot reklamowy
Aby uwiarygodnić obietnicę marki, nakręciliśmy energetyzujący spot promocyjny. Narracja i obraz skupiają się w nim na pozytywnych emocjach, z których wypływa wymierny zysk dla właściciela lokalu. Przeprowadziliśmy też sesję zdjęciową w atrakcyjnie zaaranżowanej przestrzeni. Założenie było proste: pokazać ludzi i automaty do gier w akcji – i atmosferze pełnej frajdy!



Strona internetowa
Nowe materiały foto/wideo świetnie prezentują się na stronie internetowej, którą zaprojektowaliśmy z myślą o rynkach zagranicznych. Zawiera ona przemyślany katalog, atrakcyjnie prezentujący gamę produktów – zarówno samych automatów, jak i części zamiennych.
W projekcie nowej WWW zadbaliśmy o czytelność prezentowanych informacji i intuicyjną ścieżkę dotarcia do nich. Proces składania zapytań jest tu szybszy i prostszy niż na starej stronie, co ułatwia pozyskiwanie leadów.
Dodaliśmy też moduł blogowy jako rozwiązanie dla osób, które przed kontaktem z handlowcem wolą samodzielnie zasięgnąć wiedzy o automatach do gier i korzyściach z ich posiadania.
Social media
W komunikacji Jakar Games łączymy dwa światy: rozrywkę oraz biznes. Nasz plan działań w mediach społecznościowych obejmuje treści:
- z potencjałem na viral – pokazujące naszym odbiorcom, jak duże jest zainteresowanie maszynami wśród ich potencjalnych klientów;
- edukacyjne – uświadamiające, ile można zarobić na automatach oraz w jakich miejscach są one najbardziej rentowne;
- grywalizacyjne – takie, które budują relację z odbiorcami, co pomaga nam tworzyć szeroką, zaangażowaną społeczność;
- produktowe – nastawione na sprzedaż i budujące wartość produktu na rynku;
- typu case study – służące za dowód społeczny, szczególnie na nowych rynkach.



Kampanie na Facebooku
Już w pierwszym miesiącu naszych działań na Facebooku zarówno zasięg, jak i zaangażowanie odbiorców wykazały tendencję wzrostową. Dzięki regularnym i przemyślanym publikacjom dotarliśmy do dwukrotnie większej liczby odbiorców oraz znacząco zwiększyliśmy ich interakcję w porównaniu z poprzednim miesiącem. Zauważalnie wzrosła też liczba użytkowników, którzy przeszli z reklamy na stronę WWW.
Pierwszy miesiąc
-
100,9%
więcej odbiorców
- >>
-
31,1%
więcej interakcji
- >>
-
79,8%
więcej przejść z reklam na www
Jak prezentuje się to w szerszej perspektywie? W okresie od marca do sierpnia 2024 zwiększyliśmy zasięg marki czterokrotnie, co w praktyce oznacza, że w ciągu pół roku nasze działania przyciągnęły uwagę ponad miliona nowych osób. Spora część z nich przeszła na stronę WWW. Nasze półroczne działania pozwoliły także zwiększyć liczbę obserwujących profil prawie ośmiokrotnie.
6 miesięcy
-
425%
większy zasięg marki
- >>
-
1 mln
nowych osób
- >>
-
24,5 tys
przejść na www
- >>
-
794%
więcej obserwujących profil
Kampanie na Instagramie
Znaczny wzrost zainteresowania treściami zaobserwowaliśmy już w pierwszym miesiącu prowadzenia Instagrama. Dzięki znajomości i dobremu wykorzystaniu trendów (głównie w zakresie rolek) sam zasięg organiczny w tym czasie wzrósł ponad dwudziestokrotnie (!), co nie tylko dało lepszy wynik końcowy, ale i pomogło w szybszym uczeniu się algorytmów reklamowych.
Pierwszy miesiąc
-
158,6%
wzostu zasięgu
- >>
-
2211.1%
wzrostu zasięgu organicznego
- >>
-
79,8%
więcej przejść z reklam na www
I ponownie szersza perspektywa. W ciągu ostatniego pół roku działalności Instagram marki wygenerował zasięg, który zaskoczył nawet nas. Osiągnęliśmy to głównie za pomocą reklam, ale także organicznie. W tym samym czasie ostro w górę poszła też liczba obserwujących profil.
6 miesięcy
-
45 304.7%
wzrostu zasięgu
- >>
-
5289%
wzrostu zasięgu organicznego
- >>
-
35%
więcej obserwujących
Czy to wszystko są dobre rezultaty?
I – co najważniejsze – czy przełożyły się na coś więcej?
Najlepiej, jak oddamy w tym miejscu głos naszemu klientowi:
Efekty
Nasza komunikacja i działania reklamowe sprawiły, że Jakar Games zaistniał na rynkach zachodnich, szczególnie w Niemczech, we Włoszech czy w Hiszpanii. Dodatkowo udało nam się dotrzeć z przekazem na rynki, których początkowo nie obieraliśmy za cel, a które okazały się jeszcze bardziej zainteresowane automatami do gier – jak Bułgaria czy Rumunia.

W międzyczasie klient powierzył nam opiekę nad swoją drugą, siostrzaną marką Polgames, która koncentruje się na wynajmie automatów do gier. Na jej potrzeby przygotowaliśmy m.in. logo i stronę internetową, a także poprowadziliśmy social media wraz z kampaniami. Efekty naszej pracy dla Polgames możesz zobaczyć TUTAJ.
Napędźmy rozwój Twojej marki!
Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.