Content marketing, czyli jak treść przyciąga klienta

Działania promocyjne w sieci są dziś nieodłączną częścią strategii firm, które chcą zająć zadowalającą pozycję na rynku. Budowanie marki w przestrzeni wirtualnej przybiera przeróżne formy, a jedną z nich jest content marketing. Co właściwie kryje się pod tym pojęciem i dlaczego warto inwestować w tę formę komunikowania?

Content marketing to zestaw przydatnych narzędzi, które służą pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie interesujących, wartościowych treści związanych z daną marką, firmą lub branżą. Należą do nich:
• artykuły informacyjne,
• poradniki,
• infografiki,
• raporty,
• wywiady,
• webinaria,
• materiały wideo,
• podcasty,
• recenzje,
• opisy produktów
• oraz blogi firmowe, którym poświęcimy nieco więcej uwagi.

Blog firmowy jako kącik eksperta

Jeśli czytasz ten tekst, to znaczy, że odwiedziłeś nasz blog firmowy. Być może po prostu szukałeś w internecie informacji o content marketingu, a może jesteś zainteresowany fachowym wsparciem na tym polu. Tak czy owak trafiłeś do nas, a my mamy Ci do przekazania konkretną treść, którą jesteś zainteresowany. Opowiadając o content marketingu, dajemy Ci jednocześnie sygnał, że ta dziedzina nie jest nam obca. Mamy zatem pewien punkt wspólny: Ty szukasz wiedzy na określony temat, a my Ci jej dostarczamy. To właśnie zadanie ma spełniać blog firmowy – przybliżać do siebie potencjalnego klienta, zapewniając mu dostęp do rzetelnej treści, której poszukuje. Co więcej, od artykułu na blogu firmowym dzieli go już tylko krok do pozostałych podstron, w tym do oferty danej firmy. Nawet jeśli nie zdecydujesz się na skorzystanie z naszych usług teraz, całkiem możliwe, że nas zapamiętasz i w przyszłości zdecydujesz się na współpracę z nami.

Content marketing a SEO

Dostarczanie potencjalnemu klientowi pożądanych informacji to niejedyna funkcja blogów firmowych. Dobrze napisane, wartościowe teksty korzystnie wpływają na pozycjonowanie stron WWW. Jeśli treść jest unikatowa, odpowiednio sformatowana i zawiera słowa klucze, z pewnością podniesie pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Nie warto jednak przesadzać z liczbą linków i słów kluczowych. Nienaturalne ich umieszczanie razi odbiorcę i najczęściej prowadzi do obniżenia pozycji witryny przez systemy kontrolne Google, które wykrywają próby manipulacji algorytmem. Nadrzędnym celem jest bowiem sprawienie, by tekst był dobrze zoptymalizowany i użyteczny dla odbiorcy.

Wartościowa treść – większe zyski

Złota myśl na dziś:

UMIEJĘTNE ZARZĄDZANIE TREŚCIĄ WSPOMAGA SPRZEDAŻ

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, rozważ założenie bloga firmowego (lepiej w postaci osobnej sekcji niż odrębnej strony WWW), na którym będziesz informować o nowych produktach, formułować porady dotyczące ich stosowania, dzielić się nowinkami z branży czy przybliżać czytelnikom wydarzenia z życia Twojej firmy. To doskonały sposób na budowanie relacji z potencjalnym klientem; pokazywanie, że za marką stoją ludzie, którzy mają coś interesującego do przekazania, a także kreowanie swojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie. Fachowy tekst, ciekawy materiał wideo czy rzetelnie wykonana infografika wzbudzają zaufanie do firmy, sprawiają, że staje się ona bliższa klientowi, a przez to bardziej wiarygodna. To z kolei w perspektywie czasu przekłada się na zyski ze sprzedaży produktów lub usług.

Pamiętaj jednak, że content marketing to działania długofalowe, wymagające konsekwentności i systematyczności w przygotowywaniu kolejnych materiałów, niezależnie od tego, jakim kanałem są one przekazywane. Niezbędna będzie również wiedza i umiejętności z zakresu tworzenia chwytliwej i skutecznej komunikacyjnie treści. Język powinien być dostosowany do grupy docelowej, a forma przekazu odzwierciedlać kluczowe cechy marki.

Content marketing, w tym prowadzenie blogów firmowych, to jedna z dziedzin, którymi zajmujemy się nie od dziś. Jeśli chcesz zmaksymalizować zyski ze sprzedaży i zadbać o wizerunek swojej firmy – wiesz już, gdzie szukać wsparcia. Zapraszamy do kontaktu!

Autor

Dawid Milewski

Entuzjasta poprawnej polszczyzny i gier słów, fan westernu i postapo. Odpowiada za content marketing, wspiera kreatywną stronę działań agencji.

znajdź_nas