Jak usprawnić współpracę z agencją? 5 złotych zasad

Dużo mówi się o tym, czego należy oczekiwać od agencji marketingowej. Każda relacja – także biznesowa – ma jednak dwie strony. Twoje zaangażowanie jako klienta jest potrzebne do tego, abyśmy mogli realizować nasze zadania tak, jak tego oczekujesz. Jeśli zależy Ci na tym, by współpraca z agencją przebiegała sprawnie i z satysfakcją dla obu stron, zachęcamy Cię do przestrzegania tych kilku zasad.


#1 Dostarczaj potrzebne materiały

Od agencji często oczekuje się samodzielności. I słusznie! Ale samodzielność nie może oznaczać działania „na czuja”. Jeśli mamy trafnie odpowiadać na Twoje potrzeby (a taki jest nasz cel), to musimy jak najlepiej poznać Ciebie, Twoją markę, branżę i klientów. Dlatego na początku współpracy najpewniej poprosimy Cię o wypełnienie briefu, w którym określisz swoje cele i oczekiwania.

Czasem będziemy też potrzebowali innych materiałów. Może to być wkład merytoryczny do kampanii, zdjęcia na stronę internetową albo materiały graficzne, jakimi już dysponujesz (np. logo). Im szybciej nam je dostarczysz, tym prędzej będziemy mogli przystąpić do pracy kreatywnej.

Dajemy słowo, że odpowiednia wiedza o Twojej marce i jej klientach pozwoli nam na stworzenie czegoś naprawdę ekstra!

#2 Czytaj harmonogramy

Wiemy, że w biznesie ważna jest transparentność. Dlatego w przypadku długoterminowej obsługi agencyjnej pracujemy w cyklach miesięcznych. To oznacza, że na każdy kolejny miesiąc będziesz otrzymywać od nas harmonogram planowanych działań i publikacji. Obiecujemy, że nic nie zostanie opublikowane bez Twojej wiedzy i zgody.

W zamian prosimy Cię o możliwie sprawne akceptowanie kolejnych części naszej pracy i zgłaszanie uwag do etapu, na którym znajduje się projekt – zgodnie z ustalonym timeline`em. Pozwoli nam to uniknąć przestojów w działaniach i zapewni płynność komunikacji. Dzięki temu rezultaty naszej pracy zobaczysz szybciej!

#3 Jasno formułuj uwagi

Otwartość na konstruktywną krytykę to podstawa udanej współpracy. Twoje uwagi i sugestie są ważną częścią naszego procesu tworzenia treści, więc przekazuj je możliwie jasno i konkretnie. Jeśli masz potrzebę szerszego omówienia jakiegoś elementu naszej pracy, nie ma sprawy! Zawsze jesteśmy gotowi na telefon lub spotkanie. 

Chyba że wolisz dawać nam pisemne komentarze do tekstów, grafik czy innych treści. Wtedy prosimy: zadbaj o to, aby były podane klarownie i precyzyjnie – bez pola do domysłów i interpretacji. To wiąże się też z wypracowywaniem wspólnego frontu w zespole. Jeśli naszą pracę ocenia kilka osób w Twojej firmie, to przekazywany feedback musi być jednorodny. 

Możesz nam wierzyć: nic nie robi takiego zamieszania w projekcie jak sprzeczne komunikaty od klienta 😉 Za to przejrzysta komunikacja sprawi, że trafniej zareagujemy na Twoje uwagi, a Ty otrzymasz dokładnie to, czego oczekujesz.

#4 Dawaj nam feedback do raportów

Uczciwe raportowanie wpływa na zaufanie do agencji. Dlatego przeglądaj raporty, które od nas dostajesz, i przekazuj nam informację zwrotną. Mając wiedzę o tym, jak nasze działania przekładają się na Twój biznes, jesteśmy w stanie je optymalizować. 

W ramach obsługi agencyjnej oprócz pisemnych raportów proponujemy też cykliczne spotkania lub krótkie rozmowy online – tak zwane sprinty. Dzięki nim obie strony są na bieżąco z postępem prac, ich skutecznością i planami na najbliższą przyszłość. Nie żałuj nam więc swojego czasu – wartościowy feedback pomoże ustalić właściwe priorytety na kolejny miesiąc.

#5 Traktuj nas po partnersku

Ta zasada w równym stopniu dotyczy także nas. Partnerskie podejście oznacza nie tylko wzajemny szacunek, ale też liczenie się ze zdaniem drugiej strony i otwartość w mówieniu sobie, co nam nie pasuje. To także dotrzymywanie umówionych terminów: my dowozimy projekt, Ty opłacasz fakturę. Jeśli od początku będziemy traktować się fair, to współpraca będzie przebiegać gładko i otworzy furtkę do kolejnych wspólnych projektów.

W tym wszystkim pamiętaj o jednym: gramy do jednej bramki! Przestrzeganie powyższych zasad sprawi, że nam będzie się przyjemnie pracować dla Ciebie, a Ty szybciej ucieszysz się z efektów naszych działań. Czujesz win-win? I o to chodzi! 🙂

Mateusz Kopacz
Porozmawiajmy o potrzebach Twojej markiMateusz Kopacznew business manager

napisz_nam