_branding

Branding to złożony, wielopoziomowy proces budowania marki i pozycjonowania jej na rynku. Jego istotą jest wypracowanie najważniejszych elementów tworzących markę, takich jak:

  • corporate identity (tożsamość marki – jej misja, strategia biznesowa, wartości i charakterystyczne cechy wraz z odpowiednim sloganem, który je wyraża);
  • identyfikacja wizualna (w tym: logo, graficzny motyw przewodni, wygląd produktów, kolorystyka materiałów promocyjnych itp.);
  • koncepcja komunikacji (przekaz, jaki firma kieruje do swojego otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, oraz jego kanały i narzędzia)
  • oraz wszelkie działania promujące markę i mające wpływ na jej odbiór zarówno w środowisku zewnętrznym (przez klientów, partnerów biznesowych, konkurencję), jak i wewnętrznym (przez pracowników).

Głównym celem działań brandingowych jest stworzenie czytelnego, spójnego i wyróżniającego się na tle konkurencji wizerunku firmy.

Koncepcje wizerunkowe

Nasz zespół kreatywny specjalizuje się w opracowywaniu koncepcji brandingowych dla marek z różnych branż. Każdy projekt różni się w zależności od potrzeb klienta, specyfiki jego firmy, sytuacji na rynku oraz wielu innych czynników mających wpływ na rozwój marki, dlatego też nasza oferta nigdy nie jest dokładnie taka sama. Do zadań, których podejmujemy się najczęściej, należą jednak:

  • stworzenie namingu, czyli nazwy dla całej firmy lub jej pojedynczego produktu;
  • opracowanie claimu (sloganu firmowego), który będzie oddawał najważniejsze założenia corporate identity, a jednocześnie zaangażuje grupę docelową przekazu;
  • zaproponowanie optymalnej strategii marketingowej, zgodnie z którą klient powinien podejmować działania;
  • sformułowanie przekazu, czyli tego, o czym i w jaki sposób firma chce komunikować;
  • wybór kanałów i narzędzi komunikacji dających największe szanse na dotarcie do grupy docelowej oraz na skuteczność przekazu, który będzie do niej kierowany;
  • działania realizacyjne, takie jak zaprojektowanie identyfikacji wizualnej, stworzenie atrakcyjnej treści (tekstów i grafik lub wideo) czy wydruk niezbędnych materiałów.

Zanim jednak przystąpimy do któregokolwiek z tych działań:

  • przeprowadzamy briefing, czyli wnikliwą rozmowę z klientem na tematy związane ściśle z jego marką, potrzebami i oczekiwaniami, aby móc odpowiednio podejść do naszego zadania (niekiedy prosimy również o przesłanie briefu oraz materiałów z potrzebną do przeprowadzenia działań komunikacyjnych zawartością merytoryczną dotyczącą firmy);
  • poznajemy specyfikę danej marki w celu wypracowania indywidualnego podejścia do niej;
  • dokonujemy szczegółowej analizy rynku i branży, w jakiej działa klient, aby lepiej zrozumieć jego sytuację i dzięki temu wypracować najlepsze, indywidualne rozwiązania;
  • badamy target (grupę docelową) i formułujemy insight konsumencki, stawiając się na miejscu potencjalnego klienta, w celu jak najtrafniejszego doboru kanałów, narzędzi i form komunikowania.

Kampanie promocyjne

Oprócz działań brandingowych podejmujemy się również opracowywania kampanii promocyjnych dotyczących danego produktu, usługi lub zagadnienia. Przygotowujemy takie ich elementy jak: nazwa, hasło, logo, strategia komunikacyjna oraz treść (teksty informacyjne, perswazyjne i eksperckie, zdjęcia, grafiki, materiały wideo itp.). Podobnie jak w przypadku koncepcji brandingowych, czyli dotyczących wizerunku firmy jako całości, działania poprzedzamy rzetelnym researchem, a także ustaleniem celów firmy oraz grupy docelowej i jej potrzeb. Nasze kampanie promocyjne są przemyślane, oryginalne, atrakcyjne dla odbiorców i nastawione na zaspokajanie ich pragnień. Tworzymy przekaz dostosowany do realiów każdej branży i kontekstu, w jakim kampania jest osadzona.

Rebranding

Większość firm, z którymi zaczynamy współpracę, posiada już od lat ugruntowaną pozycję na rynku, jednak to często nie wystarcza, by osiągać kolejne zamierzone cele i móc konkurować z nieustannie rozwijającymi się wokół przedsiębiorstwami. W takich sytuacjach firmy te decydują się na rebranding, czyli gruntowne odświeżenie wizerunku, które wiąże się ze znaczącymi zmianami na wielu płaszczyznach, w tym w obrębie strategii komunikacyjnej, identyfikacji wizualnej, narzędzi promocji, a niekiedy nawet nazewnictwa. Działania rebrandingowe są wskazane również wtedy, gdy firma zmienia swoje podejście, redefiniuje misję, znacznie poszerza swoją ofertę albo chce dotrzeć z nią do zupełnie nowych grup odbiorczych. Każda większa zmiana w corporate identity powinna iść w parze ze zmianami wizerunkowymi, dlatego nasze usługi są skierowane w głównej mierze właśnie do firm, które nie boją się pozytywnych zmian, ale potrzebują kogoś, kto wskaże im racjonalny kierunek i nada właściwe tempo działań. Na rebrandingu znamy się bowiem nie od wczoraj, a napędzanie zmian to nasz chleb powszedni!

  • Profesjonalne projektowanie zgodnie z najnowszymi trendami znaków firmowych, odpowiednich dla rodzaju działalności naszych Klientów

  • Tworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej we wszystkich mediach, z wykorzystaniem już istniejących elementów Corporate Identity Klienta

  • Projektowanie i druk wszelkiego rodzaju materiałów firmowych, promocyjnych i wspierających sprzedaż bezpośrednią

  • Projektowanie materiałów ATL, BTL i POS

  • Produkcja gadżetów reklamowych

proces_kreatywny

Logo powinno być twarzą każdej firmy – musi być rozpoznawalne i „mówić coś” o danej marce.

Dlatego proces jego kreacji przebiega w oparciu i szczegółową analizę otoczenia, a także poprzez odpowiedni dobór elementów wizualnych i skojarzeń do koncepcji kreatywnej

  • 1
    • Określenie idei i przekazu

    • Research i analiza konkurencji

  • 2
    • Dobór pożądanych skojarzeń

    • Koncepcja znaku i stylistyki

  • 3
    • Dobór liternictwa i kolorystyki

    • Stworzenie key visual i księgi znaku

znajdź_nas