Po co firmie blog?

Aktualnie niemal wszystkie firmy posiadają strony internetowe – niezależnie od tego, jaką prowadzą działalność lub jakiej są wielkości. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, jak ważna dla rozwoju biznesu jest prezentacja oferty czy zaprezentowanie potencjalnym klientom swoich realizacji. Jedna również istotne znaczenie co strony internetowej, mają dzisiaj blogi – to dzięki nim możliwe jest zainteresowanie potencjalnego klienta usługami firmy, a także… zwiększenie szansy na jego odnalezienie przez większą liczbę osób.

Strony internetowe i blogi to podstawa!

Jeszcze kilkanaście lat temu blogosfera była zjawiskiem popularnym szczególnie wśród nastolatków, którzy dzięki niej mogli podzielić się ze światem swoimi pasjami albo spostrzeżeniami. Dzisiaj blogi to znakomite narzędzia marketingowe, podobnie jak strony internetowe, dlatego zakładanie ich przez przedsiębiorców jest nie tylko możliwością, ale wręcz obowiązkiem.

Z czego to wynika? Wystarczy spojrzeć na statystyki, mówiące o jego skuteczności– dzięki prowadzeniu bloga, firmy B2B generują 67% leadów miesięcznie, a zaopatrywanie go w atrakcyjne treści pozwala na zwiększenie ruchu strony internetowej nawet o połowę!

To jednak nie wszystko – blog jest narzędziem wykorzystywanym w dwojaki sposób, mianowicie:

  • w tworzeniu wizerunku eksperta – tworzenie specjalistycznych treści z danej dziedziny sprawia, że potencjalny klient postrzega firmę jako eksperta w swojej branży w związku z czym istnieje większe prawdopodobieństwo, że skorzysta z oferty takiej firmy,
  • w pozycjonowaniu strony internetowej – dzięki tworzeniu specjalistycznych, merytorycznych treści, zawierających odpowiednie frazy kluczowe, możliwe jest skuteczniejsze osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Co więcej – blog na firmowej stronie internetowej pozwala prowadzić bezpośrednią, obustronną komunikację z klientem, a także prezentować mu ofertę – nie w nachalny sposób za pomocą tekstów ofertowych, ale przy wykorzystaniu ciekawych, rozbudowanych artykułów.

Co zrobić, aby blog był atrakcyjny i dawał korzyści?

Jako specjaliści w zakresie tworzenia i optymalizowania stron internetowych w Katowicach i Gliwicach, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że samo posiadanie bloga nie przybliży firmy do sukcesu. Niezbędna jest bowiem jego optymalizacja, która może być długotrwałym procesem – w zależności od tego, jak duże nakłady finansowe poświęcisz na rozwój swojego bloga. Na co zwrócić uwagę?

  • Wysokiej jakości treści, odpowiadające profilowi firmy – podobnie jak strony internetowe, również blogi powinny zawierać przydatne informacje i zawierać merytoryczne treści. Pamiętaj o tym, że blog powinien być merytoryczny i doskonały pod kątem językowym, dlatego warto zatrudnić do tego celu specjalistę w zakresie copywritingu.
  • Nowoczesny wygląd – o to jest w stanie zadbać nasza gliwicka firma, która zna najnowsze trendy i doskonale wie, czego potrzebuje blog. Dzięki estetycznemu szablonowi oraz odpowiednio umieszczonym elementom, strona będzie dostosowana do potrzeb użytkownika.
  • Optymalizacja pod kątem pozycjonowania – zarówno samej strony internetowej, jak również pojawiających się na blogu treści. Warto zadbać o wszelkie kwestie techniczne (w których również Ci pomożemy), a także zamieszczenie fraz kluczowych oraz linków w tekstach – pozwoli to szybciej uzyskać wysokie pozycje w Google.
  • Dopasowanie do współczesnych standardów – użytkownicy szybko opuszczają strony internetowe, które wczytują się wolno albo nie są dostosowane do urządzeń mobilnych. Tak samo jest w przypadku blogów, które muszą działać doskonale pod względem technicznym.
  • Regularność publikacji – zadbaj o to, by teksty pojawiały się na blogu co najmniej 3-4 razy w miesiącu. Blog, na którym nic się nie dzieje, nie będzie przynosił Ci żadnych korzyści.

Jeżeli chcesz zyskać doskonałego pod względem technicznym bloga, zoptymalizowanego pod SEO – zgłoś się do nas. Naszą specjalnością są strony internetowe, obsługujemy firmy z Katowic, Gliwic i nie tylko, zapewniając kompleksowość działań. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na sukces w Internecie!

Autor

Dawid Milewski

Entuzjasta poprawnej polszczyzny i gier słów, fan westernu i postapo. Odpowiada za content marketing, wspiera kreatywną stronę działań agencji.

znajdź_nas