GRUPA
TAKA

Włącz ten stan

Marka: vibeOn
Branża: spożywcza
Typ projektu: branding
Działania: strona internetowa, strategia komunikacji, social media, projekty graficzne, identyfikacja wizualna

Amerykańska firma Nanoshell postanowiła wejść na polski rynek z nową serią suplementów diety z zawartością CBD i maceratów ziołowych. Marka ta bezwzględnie potrzebowała skutecznej komunikacji, aby zyskać rozpoznawalność i rozpocząć sprzedaż online. Głównym wyzwaniem miało być pozyskanie zaufania potencjalnych klientów do nowego brandu.

Klient zdecydował się zbudować swoją markę z naszą pomocą. Powierzył nam zarówno stworzenie strategii komunikacji, jak i poprowadzenie działań marketingowych, ukierunkowanych na kształtowanie świadomości konsumenckiej i pobudzanie zainteresowania olejkami.

Cele komunikacji

  • Poinformować grupy docelowe o wejściu na rynek nowej serii produktów z CBD.
  • Pokazać wartości, którymi kieruje się marka w działaniu, oraz dotrzeć do konsumenta z jej obietnicą.
  • Zbudować wizerunek profesjonalnego i wiarygodnego brandu na rynku detalicznym.
  • Wyeksponować kluczowe z punktu widzenia klienta atuty marki.
  • Stworzyć podstawy do rozpoczęcia skutecznej sprzedaży online.

Założenia komunikacyjne

Tematy związane z CBD nie należą do najłatwiejszych. Wiele osób czuje obawę przed produktami z konopi, co wynika zwykle z niewystarczającej wiedzy i mylenia pojęć. Od razu wiedzieliśmy więc, że kwestie edukacyjne, dotyczące wpływu CBD na organizm człowieka oraz jego legalności będą musiały znaleźć miejsce w komunikacji marketingowej.

W główniej mierze zdecydowaliśmy się jednak postawić na lekkie i oddziałujące na emocje przekazy o tematyce lifestyle`owej. Tego typu content jest postrzegany jako atrakcyjny przez naszą grupę docelową. Dodatkowe wyzwanie stanowiły dla nas ograniczenia prawne dotyczące promocji produktów spożywczych, zwłaszcza produktów z CBD. Trzeba było więc znaleźć drogę środka, która pozwoli nam mówić o produktach i korzyściach z nich płynących w sposób bezpieczny, etyczny i w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Osobowość marki

Tożsamość vibeOn oparliśmy na dwóch archetypach, czyli ponadczasowych wzorcach: Czarodzieja i Opiekuna.

Według tej koncepcji Czarodziej posiada eliksiry zdolne rozwiązać problemy zwykłych śmiertelników. Pozwala doświadczyć magicznych chwil, często jest też wsparciem w dokonaniu upragnionej przemiany. Cechuje go stosunkowo silne skupienie na działaniu i jego efektach. Opiekun natomiast jest altruistą, który za życiową misję obrał sobie pomaganie innym. Bliskie są mu rodzicielskie uczucia i instynkty. Nie tylko sam troszczy się o innych, ale nam też pomaga do tego dążyć.

Połączenie tych dwóch archetypów naszym zdaniem najlepiej oddaje ideę marki vibeOn i charakter jej produktów.

Big idea

Pomysł na komunikację marki polegał ukazywaniu jej produktów jako czynnika, który ma wpływ na stan (fizyczny i mentalny), w jakim aktualnie znajduje się odbiorca. Koncentrować mieliśmy się głównie na stanach pozytywnych, a więc tych, do których osiągnięcia odbiorca dąży i których pragnie zaznać. Wszystko to okraszone ciekawą symboliką, emocjami i kreatywną wizualizacją poszczególnych stanów, przeżyć.

Naming

Nazwa marki, jaką zaproponowaliśmy klientowi, to „vibeOn”. Słowo „vibe” w języku angielskim oznacza ‘klimat’, rozumiany jako stan emocjonalny, samopoczucie. Pojęcie to silnie wiąże się ze zjawiskami odczuwania i przeżywania. Jego połączenie z przysłówkiem „on” sugeruje właśnie włączanie jakiegoś stanu, klimatu, samopoczucia – co dobrze koresponduje z obietnicą marki i oddaje jej ideę. Nazwy konkretnych produktów wchodzących w skład serii (np. „easeOn”, „chillOn”) również nawiązują do motywu włączania, przy czym ich pierwszy człon odnosi się przede wszystkim do zastosowania lub funkcji danego preparatu.

Claim

Włącz ten stan

W odniesieniu do idei oraz nazwy zaproponowaliśmy slogan marki, który brzmi: „włącz ten stan”. Dzięki zastosowaniu formy rozkaźnika stanowi on jednocześnie wymowne „call to action” (wezwanie odbiorcy do działania). Ciekawość wzbudza z kolei cząstka „ten”, która wprowadza pewien element niedopowiedzenia, nieoczywistości, pozostawiając pole do interpretacji. Taki zabieg ma na celu intrygować, być może nawet nieco dziwić i zachęcać do przyjrzenia się marce. Odbiorca będzie zadawał sobie pytanie: „O jaki stan może chodzić?”, a odpowiedź znajdzie w kolejnych przekazach marketingowych.

Logo i key visual

Tworząc identyfikację wizualną marki, przygotowaliśmy rodzinę znaków dla każdego z czterech produktów. Logo w kształcie stylizowanej kropli o bogatym wnętrzu symbolizuje substancje ziołowe, z których składa się preparat. Linearny charakter elementów graficznych oddaje lekkość i delikatność, charakterystyczne dla stylu komunikacji marki. Kolorystyka zaś nawiązuje do różnych stanów emocjonalnych, jakie odczuwa konsument po zażyciu olejku.

Projekty opakowań

Naszym zadaniem było także przygotowanie projektów pudełek oraz ulotek na butelki. Powstały dwa rodzaje kolorystyczne opakowań: czarny – dla produktów w formule olejnej, biały – dla produktów w formule wodnej. Teksty znajdujące się na ulotkach poddaliśmy fachowej redakcji językowej.

Sklep internetowy

Stronę marki vibeOn z modułem sklepowym oparliśmy na indywidualnym projekcie graficznym z przejrzystym i zwracającym uwagę sposobem prezentacji produktów. Przed zakupem użytkownik ma możliwość wypełnienia ankiety, która pomoże mu dobrać odpowiedni produkt do jego dolegliwości. Strona wypełniona jest naszymi autorskimi tekstami i hasłami oddającymi ideę kreatywną marki oraz jej charakterystyczny język. Nie zabrakło także zdjęć i motywów o tematyce roślinnej, propagujących zdrowy tryb życia.

Komunikacja w social mediach

Na długo przed premierą produktów rozpoczęliśmy budowanie społeczności potencjalnie zainteresowanej tego typu suplementacją. Korzystając z narzędzia Meta Ads, przetestowaliśmy kilka grup odbiorców i udało nam się znaleźć taką, która reaguje najlepiej na nasz przekaz. Po zaledwie trzech miesiącach przełożyło się to na imponującą – jak na zupełnie nową markę – liczbę polubień i komentarzy pod postami.

Komunikacja vibeOn w social mediach jest lekka i sensualna. W poruszanej tematyce skupiamy się na zdrowym trybie życia, odpoczynku fizycznym i psychicznym oraz przyjemnych doświadczeniach. Odkryliśmy, że taki lifestyle najbardziej trafia do naszych odbiorców.

Ciekawym wyróżnikiem niektórych postów jest charakterystyczna zabawa słowem, którą stosujemy w myśl strategii komunikacji. Zilustrowane graficznie hasła, takie jak „lekkostan”, „miłostan” czy „radostan”, wskazują na uczucia, jakich doświadcza osoba stosująca produkt w swojej diecie. Kreatywne słowotwórstwo przychodzi nam z łatwością!

Zadbaliśmy też o spójny kolorystycznie styl przekazów. Świetnie widać to na Instagramie, gdzie używamy specjalnie dobranego filtra przy każdym publikowanym zdjęciu.

Po wprowadzeniu produktów na rynek zaczęliśmy intensywnie promować produkty w mediach społecznościowych, stosując reklamy z atrakcyjnymi grafikami i animacjami. Dzięki przygotowanym wcześniej grupom odbiorców mogliśmy trafić bezpośrednio do osób, którym marka vibeOn jest już znajoma. Staranne targetowanie przełożyło się na zadowalające wyniki z kampanii promocyjnych mimo stosunkowo niewielkiego budżetu.

Efekty działań

Przeprowadzone działania przełożyły się na autentyczny wizerunek marki. Odbiorca odczuwa to zarówno po przejściu na stronę internetową, jak i obserwując media społecznościowe vibeOn.

Udało nam się zbudować zaangażowaną i chętną do dyskusji grupę odbiorców. Pozyskane polubienia i komentarze nie tylko uwiarygadniają profile marki w social mediach, ale umożliwiają też lepsze targetowanie przyszłych kampanii i efektywniejszą sprzedaż na kolejnych etapach.

Napędźmy rozwój Twojej marki!

Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.

umów konsultację