GRUPA
TAKA

Architekt nowych możliwości

Marka: marka osobista – Arkadiusz Żurek
Branża: coaching
Typ projektu: branding
Działania: strona internetowa, strategia komunikacji, sesja biznesowa, identyfikacja wizualna

Arkadiusz Żurek to trener osobisty, konsultant biznesowy i mówca, który swoje doświadczenie zdobywał podczas wielu lat pracy jako menadżer i dyrektor. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do osób pełniących stanowiska zarządcze w dużych firmach głównie na terenie Warszawy. Jego modelowymi klientami są menadżerowie, którzy budują swoją pozycję zawodową i potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju kariery.

Do 2018 roku Arkadiusz Żurek działał głównie z ramienia firm consultingowo-szkoleniowych. Po tym czasie zdecydował, że najwyższa pora zbudować markę osobistą i zacząć działać pod własnym szyldem. W nasze ręce powierzył stworzenie wizerunku i koncepcji działań komunikacyjnych dających podwaliny pod unikatowy brand.

Cele komunikacji

Głównym celem podjętych przez nas działań było wykreowanie charakterystycznego, rozpoznawalnego i budzącego pozytywne skojarzenia wizerunku Arkadiusza Żurka na polskim rynku szkoleniowo-doradczym, pozwalającego mu wyróżnić się na tle licznej konkurencji.

Założenia strategiczne

Budowana marka miała reprezentować wysokiej klasy eksperta, niedostępnego dla wszystkich, proponującego jakościowe usługi poparte wieloletnim doświadczeniem. Zaprojektowany wizerunek miał uwypuklać charakterystyczne cechy Arkadiusza Żurka, takie jak charyzma, elegancja, niebanalna osobowość czy urok osobisty z jednej strony oraz skuteczność i profesjonalizm z drugiej. Miało się to dokonać dzięki znalezieniu i wykorzystaniu kreatywnej analogii, dającej odbiorcom obraz tego, czego mogą się spodziewać po kontakcie z marką.

Big idea

ARCHITEKT NOWYCH MOŻLIWOŚCI

W oparciu o analizę grupy docelowej i insight konsumencki, a także wizję klienta poszukiwaliśmy ciekawych skojarzeń i analogii, które dałoby się przekuć na motyw przewodni komunikacji. Koncentrując się na cechach i wartościach, jakie miał reprezentować Arkadiusz Żurek, tj.: doświadczeniu, pewności, odpowiedzialności, projektowaniu rozwiązań „na miarę”, społecznym zaufaniu oraz prestiżu, chcieliśmy wykreować obraz kogoś, na kim warto polegać i komu bez obaw można powierzyć odpowiedzialne zadania w sferze rozwoju i biznesu.

W ten sposób doszliśmy do idei zawartej w sloganie „Architekt nowych możliwości”. Postać architekta nie tylko daje wyobrażenie cech, o których chcieliśmy komunikować, lecz także idealnie wpisuje się w lekko klasyczny klimat, jaki zamierzaliśmy wprowadzić do identyfikacji wizualnej. Słowo „architekt” kojarzy się ponadto z dobrym gustem i unikatowym stylem, czyli dodatkowymi, zewnętrznymi wyróżnikami marki.

Jednocześnie dążyliśmy do przekonania potencjalnych klientów, że pomimo delikatnie klasycznej oprawy zarówno spojrzenie na problemy, jak i proponowane metody ich rozwiązania są świeże, nowoczesne i niebanalne. Stąd właśnie człon „nowe możliwości”, który wskazuje na najważniejszą wartość, jaką otrzymuje klient gotowy skorzystać z usług Arkadiusza Żurka – cenną wiedzę i praktyczne wskazówki otwierające przed nim nowe perspektywy rozwoju.

Zgodnie z naszym pomysłem coach i doradca stał się więc architektem, czyli kimś więcej. Stonowany, wyważony, a jednocześnie wyrazisty i zwracający uwagę profesjonalista, zawodowiec – ktoś taki jest w stanie trafić do tych, którzy poszukują wsparcia mentalnego, ale których zraża sposób bycia i kreacja większości znanych trenerów i mówców. Zaproponowany język komunikacji również nawiązywał do motywu architekta, dzięki czemu przekaz miał być spójny i bardzo obrazowy.

Znak marki

W nawiązaniu do przedstawionej idei zaprojektowaliśmy system identyfikacji wizualnej. Został on utrzymany w biznesowym charakterze – z elementami nawiązującymi do stylu międzywojennej elity, lecz w nowoczesnym ujęciu. Logo marki przypomina monogram (znak złożony z inicjałów Arkadiusza Żurka), który można wykorzystać na wszystkich materiałach, w tym także jako haft, np. na koszuli czy poszetce. Delikatnie klasyczny sznyt pasuje do motywu architekta, co pozwoliło osiągnąć pożądany, prestiżowy wizerunek eksperta z klasą.

Key visual

W nawiązaniu do przedstawionej idei zaprojektowaliśmy system identyfikacji wizualnej. Został on utrzymany w biznesowym charakterze – z elementami nawiązującymi do stylu międzywojennej elity, lecz w nowoczesnym ujęciu. Logo marki przypomina monogram (znak złożony z inicjałów Arkadiusza Żurka), który można wykorzystać na wszystkich materiałach, w tym także jako haft, np. na koszuli czy poszetce. Delikatnie klasyczny sznyt pasuje do motywu architekta, co pozwoliło osiągnąć pożądany, prestiżowy wizerunek eksperta z klasą.

Nowa strona internetowa

Zadbaliśmy także o godne miejsce dla marki w sieci. Stworzyliśmy indywidualny projekt graficzny strony internetowej www.arkadiuszzurek.pl z uwzględnieniem charakterystycznych cech identyfikacji wizualnej. Witryna jest zbudowana zgodnie z najnowszymi trendami i standardami funkcjonalności, bazuje na zdjęciach z sesji wizerunkowej, autorskich motywach graficznych oraz dostarczonych przez klienta tekstach. Posiada również ważny z punktu widzenia działalności Arkadiusza Żurka panel logowania i moduł zakupowy, który umożliwia sprzedaż i udostępnianie użytkownikom szkoleń online.

Sesja fotograficzna

Na potrzeby efektywnej komunikacji wizualnej przeprowadziliśmy profesjonalną sesję zdjęciową Arkadiusza Żurka. Biznesowe lokacje na terenie Warszawy wybraliśmy tak, aby wpisywały się w założenia koncepcji. Przemyślana sceneria i rekwizyty, starannie dobrane stylizacje ubioru oraz detale widoczne na zdjęciach podkreślają prestiżowy charakter usług i wysoką klasę reprezentowaną przez klienta. Fotografie zostały następnie poddane obróbce, dostosowane do wybranych mediów i wykorzystane w przekazach internetowych.

Efekty działań

Nowy wizerunek, strona internetowa oraz oryginalny pomysł na komunikację umożliwiły Arkadiuszowi Żurkowi wejście ze swoimi usługami na warszawski rynek biznesowy i dotarcie do nowych klientów. Charakterystyczne, niepowtarzalne cechy trenera są teraz widoczne w sposobie jego porozumiewania się z odbiorcami i w identyfikacji wizualnej. Pozwala mu to wyróżnić się spośród licznych przedstawicieli branży szkoleniowo-doradczej, którzy często posiadają bardzo podobny, mało zindywidualizowany wizerunek.

Z kolei dzięki uruchomieniu nowego kanału sprzedaży, jakim jest moduł szkoleniowy na nowej stronie Arkadiusza Żurka, może on ograniczyć liczbę bezpośrednich spotkań na rzecz dzielenia się swoją wiedzą online. Usystematyzowany i ujednolicony sposób autoprezentacji ułatwia mu pozyskiwanie zainteresowania oraz wzbudzanie zaufania wśród zarządów i menadżerów warszawskich firm.

Napędźmy rozwój Twojej marki!

Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.

umów konsultację