Case_study
AutoHOP
Pionierski środek komunikacji miejskiej
AutoHOP jest pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie usług z dziedziny carpoolingu miejskiego.
To brakujące ogniwo między autobusem a taksówką, które łączy w sobie łatwość zamawiania, niską cenę i wysoki komfort przejazdu.
Powierzono nam kompleksowe napędzanie marki, w tym stworzenie identyfikacji wizualnej i claimu, opracowanie strategii działań marketingowych, prowadzenie komunikacji w mediach (nie tylko społecznościowych) oraz realizację szeregu kampanii promocyjnych. AutoHOP to nasze dziecko, któremu towarzyszymy od narodzin i o które troszczymy się na dziesiątki różnych sposobów!
Cele_komunikacyjne
- Wprowadzenie marki na lokalny rynek i poinformowanie mieszkańców Gliwic o debiucie nowoczesnej usługi w ich mieście.
- Zwrócenie uwagi gliwiczan na sytuacje, w których AutoHOP może być dla nich idealnym rozwiązaniem.
- Wyedukowanie potencjalnych klientów w zakresie korzystania z aplikacji i zasad działania usługi.
- Zbudowanie świadomości dotyczącej tego, w jaki sposób AutoHOP może rozwiązać codzienne problemy, z jakimi borykają się miasto i jego mieszkańcy
- Wykreowanie wizerunku marki przyjaznej każdemu gliwiczaninowi, odpowiedzialnej społecznie i godnej zaufania.
- Trwałe wpisanie AutoHOP-a w krajobraz miejski Gliwic i wyrobienie wśród mieszkańców nawyku korzystania z tego środka transportu na co dzień.
Strategia
Promocję marki podzieliliśmy na kilka etapów, w ramach których przewidzieliśmy konkretne działania komunikacyjne. Każdemu z nich towarzyszyły odpowiednie publikacje w mediach lokalnych i społecznościowych oraz outdoor. Ciągły rozwój usługi oraz zmiany techniczne generowały różne i często nieprzewidziane potrzeby komunikacyjne, co wymagało od nas dużej elastyczności w planowaniu kolejnych kroków i reagowania na bieżąco. Dzięki AutoHOP-owi nauczyliśmy się, że sztywna strategia nie zawsze się sprawdza, za to przydaje się dobry refleks i wyczucie sytuacji.
Działania
01
key_visual
Stworzyliśmy spójny system identyfikacji wizualnej marki, w tym logo i projekt oklejenia pojazdów. Zaproponowaliśmy również uniwersalny claim, który do dziś stosujemy przy rozmaitych okazjach.
02
kampania_teaserowa
W celu wzbudzenia ciekawości mieszkańców Gliwic i zbudowania pierwszej grupy przyszłych klientów, zrealizowaliśmy dwutygodniową kampanię poprzedzającą wejście marki na rynek.
03
start_marki
Zadbaliśmy o to, by premiera AutoHOP-a odbiła się szerokim echem w całych Gliwicach. Uaktywniliśmy lokalne media i rozpoczęliśmy szeroką promocję w internecie.
04
kampania_cenowa
Zakomunikowaliśmy nową cenę transportu, która sprawiła, że marka mogła odtąd konkurować z klasyczną komunikacją miejską również na tym polu. Ogłoszenie 2,99 zł za każdy przejazd to jeden z kluczowych momentów w budowaniu zainteresowania lokalnej społeczności.
05
akcja_edukacyjna
Zrealizowaliśmy cykl pięciu reportaży z udziałem Kuby Bielaka, dziennikarza TVN Turbo: od scenariusza, przez plan filmowy, aż po publikację. Każdy z filmów porusza inny problem, na który odpowiedzią niezmiennie jest AutoHOP.
06
kampania_społeczna
Z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu zorganizowaliśmy głośną akcję „Odkorkuj Gliwice!”. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila, który został twarzą kampanii i głównym bohaterem filmu promującego pozostawianie własnych samochodów na rzecz AutoHOP-a.
key_visual
Skojarzenia z lokalizacją, celem i szybkością oddaliśmy za pomocą prostego logo z sygnetem przypominającym pinezkę charakterystyczną dla nawigacji GPS. Pomarańczowo-czarne barwy towarzyszą marce we wszystkich wizualnych kanałach komunikacji.
01
key_visual
key_visual
Kolorystyka marki
Kolorystyka
claim_marki
„HOP i jedziesz!” reprezentuje nasz ulubiony typ claimu – taki, który można z łatwością dostosować do tematu, na jaki chcemy rozmawiać ze społecznością. „HOP i jedziesz na zakupy!”, „HOP i jedziesz bezpiecznie!” to tylko niektóre z mnóstwa wariantów naszego praktycznego hasła. A do tego wskazuje ono na szybkie i bezproblemowe korzystanie z usługi. No to HOP!
Hop i jedziesz
Start_marki
start_marki
Na pierwsze dni działania AutoHOP-a zaplanowaliśmy mocne uderzenie. Uaktywniliśmy wszystkie liczące się lokalne media, zorganizowaliśmy akcję ambientową na ulicach miasta, do tego dorzuciliśmy przemyślany outdoor i rzecz jasna poprowadziliśmy pełną komunikację w sieci.
start_marki
Start aplikacji i oficjalnej strony WWW
start_marki
Strona WWW zaprojektowana dla wszystkich urządzeń - mobilnych i wielkoekranowych
start_marki
Kampania outdoor
Taniej i wygodniej nie pojedziesz
kampania_cenowa
Zmiana kreacji outdoorowych i online wiązała się m.in. ze strategicznym obniżeniem ceny przejazdu AutoHOP-em. Dzięki skutecznemu dotarciu z komunikatem o nowej cenie udało nam się zdobyć rzeszę stałych klientów.
W międzyczasie stworzyliśmy też film promocyjny dla marki przy wykorzystaniu różnych technik realizatorskich.
4.95
2.99
akcja_edukacyjna
Wraz z Kubą Bielakiem, znanym m.in. z programu Jazda polska, zrealizowaliśmy cykl pięciu krótkich reportaży o charakterze edukacyjno-promocyjnym. Ich motywem przewodnim były problemy dzisiejszych Gliwic oraz sposoby na ich rozwiązanie ze wskazaniem na AutoHOP-a. Poruszyliśmy m.in. wątek korków w centrum, pełnych parkingów czy zanieczyszczenia spalinami. Seria miała na celu uświadomienie mieszkańcom wspólnych korzyści, jakie możemy odnieść dzięki wybieraniu transportu współdzielonego zamiast własnego auta.
Kampania
kampania_społeczna
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu i Światowy Dzień Bez Samochodu to okazje, których nie mogliśmy nie wykorzystać. Zorganizowaliśmy więc akcję pod hasłem „Odkorkuj Gliwice!”, w ramach której gliwiczanie mogli otrzymać darmowe przejazdy i spotkać gwiazdę w AutoHOP-ie. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila – został on twarzą kampanii i głównym bohaterem filmowej narracji, uzasadniającej nasz event.