AutoHopBanner

Case_study

AutoHOP
Pionierski środek komunikacji miejskiej
AutoHOP jest pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie usług z dziedziny carpoolingu miejskiego. To brakujące ogniwo między autobusem a taksówką, które łączy w sobie łatwość zamawiania, niską cenę i wysoki komfort przejazdu. Powierzono nam kompleksowe napędzanie marki, w tym stworzenie identyfikacji wizualnej i claimu, opracowanie strategii działań marketingowych, prowadzenie komunikacji w mediach (nie tylko społecznościowych) oraz realizację szeregu kampanii promocyjnych. AutoHOP to nasze dziecko, któremu towarzyszymy od narodzin i o które troszczymy się na dziesiątki różnych sposobów!
zurek
Cele_komunikacyjne
  • Wprowadzenie marki na lokalny rynek i poinformowanie mieszkańców Gliwic o debiucie nowoczesnej usługi w ich mieście.
  • Zwrócenie uwagi gliwiczan na sytuacje, w których AutoHOP może być dla nich idealnym rozwiązaniem.
  • Wyedukowanie potencjalnych klientów w zakresie korzystania z aplikacji i zasad działania usługi.
  • Zbudowanie świadomości dotyczącej tego, w jaki sposób AutoHOP może rozwiązać codzienne problemy, z jakimi borykają się miasto i jego mieszkańcy
  • Wykreowanie wizerunku marki przyjaznej każdemu gliwiczaninowi, odpowiedzialnej społecznie i godnej zaufania.
  • Trwałe wpisanie AutoHOP-a w krajobraz miejski Gliwic i wyrobienie wśród mieszkańców nawyku korzystania z tego środka transportu na co dzień.
Strategia
Promocję marki podzieliliśmy na kilka etapów, w ramach których przewidzieliśmy konkretne działania komunikacyjne. Każdemu z nich towarzyszyły odpowiednie publikacje w mediach lokalnych i społecznościowych oraz outdoor. Ciągły rozwój usługi oraz zmiany techniczne generowały różne i często nieprzewidziane potrzeby komunikacyjne, co wymagało od nas dużej elastyczności w planowaniu kolejnych kroków i reagowania na bieżąco. Dzięki AutoHOP-owi nauczyliśmy się, że sztywna strategia nie zawsze się sprawdza, za to przydaje się dobry refleks i wyczucie sytuacji.
Działania
01
key_visual
Stworzyliśmy spójny system identyfikacji wizualnej marki, w tym logo i projekt oklejenia pojazdów. Zaproponowaliśmy również uniwersalny claim, który do dziś stosujemy przy rozmaitych okazjach.
02
kampania_teaserowa
W celu wzbudzenia ciekawości mieszkańców Gliwic i zbudowania pierwszej grupy przyszłych klientów, zrealizowaliśmy dwutygodniową kampanię poprzedzającą wejście marki na rynek.
03
start_marki
Zadbaliśmy o to, by premiera AutoHOP-a odbiła się szerokim echem w całych Gliwicach. Uaktywniliśmy lokalne media i rozpoczęliśmy szeroką promocję w internecie.
04
kampania_cenowa
Zakomunikowaliśmy nową cenę transportu, która sprawiła, że marka mogła odtąd konkurować z klasyczną komunikacją miejską również na tym polu. Ogłoszenie 2,99 zł za każdy przejazd to jeden z kluczowych momentów w budowaniu zainteresowania lokalnej społeczności.
05
akcja_edukacyjna
Zrealizowaliśmy cykl pięciu reportaży z udziałem Kuby Bielaka, dziennikarza TVN Turbo: od scenariusza, przez plan filmowy, aż po publikację. Każdy z filmów porusza inny problem, na który odpowiedzią niezmiennie jest AutoHOP.
06
kampania_społeczna
Z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu zorganizowaliśmy głośną akcję „Odkorkuj Gliwice!”. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila, który został twarzą kampanii i głównym bohaterem filmu promującego pozostawianie własnych samochodów na rzecz AutoHOP-a.
key_visual
Skojarzenia z lokalizacją, celem i szybkością oddaliśmy za pomocą prostego logo z sygnetem przypominającym pinezkę charakterystyczną dla nawigacji GPS. Pomarańczowo-czarne barwy towarzyszą marce we wszystkich wizualnych kanałach komunikacji.
01
key_visual
key_visual
Kolorystyka marki
Kolorystyka
AHcollors
claim_marki
„HOP i jedziesz!” reprezentuje nasz ulubiony typ claimu – taki, który można z łatwością dostosować do tematu, na jaki chcemy rozmawiać ze społecznością. „HOP i jedziesz na zakupy!”, „HOP i jedziesz bezpiecznie!” to tylko niektóre z mnóstwa wariantów naszego praktycznego hasła. A do tego wskazuje ono na szybkie i bezproblemowe korzystanie z usługi. No to HOP!
Hop i jedziesz
zurek
kamp
ania
teaswerowa
kampania_teaserowa
Czasami warto być tajemniczym i powoli odkrywać karty, by zaintrygować odbiorcę! Na 2 tygodnie przed startem usługi gliwiczanie mieli do czynienia z samym hasłem „HOP i jedziesz!” i niewiele mówiącą grafiką. Specjalnie na potrzeby kampanii teaserowej przygotowaliśmy też landing page hopijedziesz.pl zachęcający do zapisania się do newslettera i otrzymania darmowych przejazdów nowym środkiem transportu, który niebawem miał pojawić się na gliwickich ulicach.
AH teaser
autohop teaser
autohop teaser
kampania_teaserowa
Landing page z zegarem odliczającym czas do premiery usługi
autohop teaser
kampania_teaserowa
Komunikacja w mediach społecznościowych
Social media
Social media
Social media
Social media
Social media
Social media
autohop social media
Start_marki
AHCarImage
start_marki
Na pierwsze dni działania AutoHOP-a zaplanowaliśmy mocne uderzenie. Uaktywniliśmy wszystkie liczące się lokalne media, zorganizowaliśmy akcję ambientową na ulicach miasta, do tego dorzuciliśmy przemyślany outdoor i rzecz jasna poprowadziliśmy pełną komunikację w sieci.
AHstart
AHstart
AHstart
StartMarki autohop
start_marki
Start aplikacji i oficjalnej strony WWW
zurek
Telefon mockup
start_marki
Strona WWW zaprojektowana dla wszystkich urządzeń - mobilnych i wielkoekranowych
Tablet mockup
start_marki
Kampania outdoor
Tablet mockup
Taniej i wygodniej nie pojedziesz
kampania_cenowa
Zmiana kreacji outdoorowych i online wiązała się m.in. ze strategicznym obniżeniem ceny przejazdu AutoHOP-em. Dzięki skutecznemu dotarciu z komunikatem o nowej cenie udało nam się zdobyć rzeszę stałych klientów. W międzyczasie stworzyliśmy też film promocyjny dla marki przy wykorzystaniu różnych technik realizatorskich.
bannerImage
4.95
2.99
bannerImage
akcja_edukacyjna
Wraz z Kubą Bielakiem, znanym m.in. z programu Jazda polska, zrealizowaliśmy cykl pięciu krótkich reportaży o charakterze edukacyjno-promocyjnym. Ich motywem przewodnim były problemy dzisiejszych Gliwic oraz sposoby na ich rozwiązanie ze wskazaniem na AutoHOP-a. Poruszyliśmy m.in. wątek korków w centrum, pełnych parkingów czy zanieczyszczenia spalinami. Seria miała na celu uświadomienie mieszkańcom wspólnych korzyści, jakie możemy odnieść dzięki wybieraniu transportu współdzielonego zamiast własnego auta.
BielusiakLaptop
Kampania
kampania_społeczna
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu i Światowy Dzień Bez Samochodu to okazje, których nie mogliśmy nie wykorzystać. Zorganizowaliśmy więc akcję pod hasłem „Odkorkuj Gliwice!”, w ramach której gliwiczanie mogli otrzymać darmowe przejazdy i spotkać gwiazdę w AutoHOP-ie. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila – został on twarzą kampanii i głównym bohaterem filmowej narracji, uzasadniającej nasz event.
BielusiakLaptop
Czujesz, że nadszedł czas na zmiany? Porozmawiajmy o potrzebach
Twojej marki.
Konrad DrozdNEW BUSINESS SERVICE
Kondrat Drozd