Biało-szare tło marki AutoHOP, dla której świadczymy usługi marketingowe.

Case_study

AutoHOP
Pionierski środek komunikacji miejskiej
AutoHOP jest pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie usług z dziedziny carpoolingu miejskiego. To brakujące ogniwo między autobusem a taksówką, które łączy w sobie łatwość zamawiania, niską cenę i wysoki komfort przejazdu. Powierzono nam kompleksowe napędzanie marki, w tym stworzenie identyfikacji wizualnej i claimu, opracowanie strategii działań marketingowych, prowadzenie komunikacji w mediach (nie tylko społecznościowych) oraz realizację szeregu kampanii promocyjnych. AutoHOP to nasze dziecko, któremu towarzyszymy od narodzin i o które troszczymy się na dziesiątki różnych sposobów!
Fragment pojazdu AutoHOP z widocznym oklejeniem w barwach marki i na pomarańczowym tle.
Cele_komunikacyjne
  • Wprowadzenie marki na lokalny rynek i poinformowanie mieszkańców Gliwic o debiucie nowoczesnej usługi w ich mieście.
  • Zwrócenie uwagi gliwiczan na sytuacje, w których AutoHOP może być dla nich idealnym rozwiązaniem.
  • Wyedukowanie potencjalnych klientów w zakresie korzystania z aplikacji i zasad działania usługi.
  • Zbudowanie świadomości dotyczącej tego, w jaki sposób AutoHOP może rozwiązać codzienne problemy, z jakimi borykają się miasto i jego mieszkańcy
  • Wykreowanie wizerunku marki przyjaznej każdemu gliwiczaninowi, odpowiedzialnej społecznie i godnej zaufania.
  • Trwałe wpisanie AutoHOP-a w krajobraz miejski Gliwic i wyrobienie wśród mieszkańców nawyku korzystania z tego środka transportu na co dzień.
Strategia
Promocję marki podzieliliśmy na kilka etapów, w ramach których przewidzieliśmy konkretne działania komunikacyjne. Każdemu z nich towarzyszyły odpowiednie publikacje w mediach lokalnych i społecznościowych oraz outdoor. Ciągły rozwój usługi oraz zmiany techniczne generowały różne i często nieprzewidziane potrzeby komunikacyjne, co wymagało od nas dużej elastyczności w planowaniu kolejnych kroków i reagowania na bieżąco. Dzięki AutoHOP-owi nauczyliśmy się, że sztywna strategia nie zawsze się sprawdza, za to przydaje się dobry refleks i wyczucie sytuacji.
Działania
01
key_visual
Stworzyliśmy spójny system identyfikacji wizualnej marki, w tym logo i projekt oklejenia pojazdów. Zaproponowaliśmy również uniwersalny claim, który do dziś stosujemy przy rozmaitych okazjach.
02
kampania_teaserowa
W celu wzbudzenia ciekawości mieszkańców Gliwic i zbudowania pierwszej grupy przyszłych klientów, zrealizowaliśmy dwutygodniową kampanię poprzedzającą wejście marki na rynek.
03
start_marki
Zadbaliśmy o to, by premiera AutoHOP-a odbiła się szerokim echem w całych Gliwicach. Uaktywniliśmy lokalne media i rozpoczęliśmy szeroką promocję w internecie.
04
kampania_cenowa
Zakomunikowaliśmy nową cenę transportu, która sprawiła, że marka mogła odtąd konkurować z klasyczną komunikacją miejską również na tym polu. Ogłoszenie 2,99 zł za każdy przejazd to jeden z kluczowych momentów w budowaniu zainteresowania lokalnej społeczności.
05
akcja_edukacyjna
Zrealizowaliśmy cykl pięciu reportaży z udziałem Kuby Bielaka, dziennikarza TVN Turbo: od scenariusza, przez plan filmowy, aż po publikację. Każdy z filmów porusza inny problem, na który odpowiedzią niezmiennie jest AutoHOP.
06
kampania_społeczna
Z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu zorganizowaliśmy głośną akcję „Odkorkuj Gliwice!”. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila, który został twarzą kampanii i głównym bohaterem filmu promującego pozostawianie własnych samochodów na rzecz AutoHOP-a.
key_visual
Skojarzenia z lokalizacją, celem i szybkością oddaliśmy za pomocą prostego logo z sygnetem przypominającym pinezkę charakterystyczną dla nawigacji GPS. Pomarańczowo-czarne barwy towarzyszą marce we wszystkich wizualnych kanałach komunikacji.
01
key_visual
key_visual
Kolorystyka marki
Kolorystyka
Schemat ukazujący kolorystykę sotosowaną przez markę AutoHOP w komunikacji marketingowej.
claim_marki
„HOP i jedziesz!” reprezentuje nasz ulubiony typ claimu – taki, który można z łatwością dostosować do tematu, na jaki chcemy rozmawiać ze społecznością. „HOP i jedziesz na zakupy!”, „HOP i jedziesz bezpiecznie!” to tylko niektóre z mnóstwa wariantów naszego praktycznego hasła. A do tego wskazuje ono na szybkie i bezproblemowe korzystanie z usługi. No to HOP!
Hop i jedziesz
Ozdobny wzór w formie szlaczka składajacego się z małych busów AutoHOP.
kamp
ania
teaswerowa
kampania_teaserowa
Czasami warto być tajemniczym i powoli odkrywać karty, by zaintrygować odbiorcę! Na 2 tygodnie przed startem usługi gliwiczanie mieli do czynienia z samym hasłem „HOP i jedziesz!” i niewiele mówiącą grafiką. Specjalnie na potrzeby kampanii teaserowej przygotowaliśmy też landing page hopijedziesz.pl zachęcający do zapisania się do newslettera i otrzymania darmowych przejazdów nowym środkiem transportu, który niebawem miał pojawić się na gliwickich ulicach.
Wizualizacja banerów przygotowanych na potrzeby kampanii reklamowej wprowadzającej markę AutoHOP na gliwicki rynek.
Wizualizacja bilbordu, który stworzyliśmy na potrzeby kampanii reklamowej AutoHOP-a w Gliwicach.
Kobieta pochylona nad smartfonem prawdopodobnie zamawia przejazd AutoHOP-em.
kampania_teaserowa
Landing page z zegarem odliczającym czas do premiery usługi
Wizualizacja landing page`a AutoHOP-a, który stworzyliśmy na potrzeby kampanii teaserowej marki przed jej wejściem na rynek.
kampania_teaserowa
Komunikacja w mediach społecznościowych
Grafika do posta na profil marki AutoHOP, na której starszy mężczyzna trzyma czerwoną różę dla swojej uchochanej.
Grafika do posta na profil marki AutoHOP, na której uśmiechnięta, starsza kobieta korzysta ze smartfona i słuchawek.
Grafika do posta na profil marki AutoHOP, na której jest pies mops w kolorowym krawacie.
Grafika do posta na profil marki AutoHOP, na której widać tłum ludzi bawiących się podczas koncertu.
Grafika do posta na profil marki AutoHOP, na której mały chłopiec z zaangażowaniem je lody czekoladowo-śmietankowe.
Grafika do posta na profil marki AutoHOP, na której czworo niewidocznych ludzi sięga po kawałki pizzy w restauracji.
Zegar odliczający czas do startu marki AutoHOP, który widniał na stronie przygotowanej na potrzeby kampanii teaserowej.
Start_marki
Oklejony pojazd AutoHOP ukazany z dwóch perspektyw: z przodu oraz z boku na białym tle.
start_marki
Na pierwsze dni działania AutoHOP-a zaplanowaliśmy mocne uderzenie. Uaktywniliśmy wszystkie liczące się lokalne media, zorganizowaliśmy akcję ambientową na ulicach miasta, do tego dorzuciliśmy przemyślany outdoor i rzecz jasna poprowadziliśmy pełną komunikację w sieci.
Ludzie ubrani w koszulki z logo AutoHOP skaczą w ramach akcji promocyjnej, wprowadzającej markę na rynek.
Młodzi ludzie z charakterystycznym symbolem na kiju promują start marki AutoHOP w Gliwicach.
Młodzi statyści promują markę AutoHOP w ramach zorganizowango przez nas happeningu w Gliwicach.
StartMarki autohop
start_marki
Start aplikacji i oficjalnej strony WWW
Młoda, uśmiechnięta kobieta w parku spogląda na wyświetlacz pomarańczowego smartfona.
Wizualizacja interfejsu aplikacji AutoHOP przygotowana na potrzeby komunikacji marketingowej.
start_marki
Strona WWW zaprojektowana dla wszystkich urządzeń - mobilnych i wielkoekranowych
Wizualizacja responsywnej strony internetowej marki AutroHOP na przykładowym tablecie.
start_marki
Kampania outdoor
Kreacje promocyjne marki AutoHOP zwizualizowane na słupie reklamowym oraz na przystanku autobusowym.
Taniej i wygodniej nie pojedziesz
kampania_cenowa
Zmiana kreacji outdoorowych i online wiązała się m.in. ze strategicznym obniżeniem ceny przejazdu AutoHOP-em. Dzięki skutecznemu dotarciu z komunikatem o nowej cenie udało nam się zdobyć rzeszę stałych klientów. W międzyczasie stworzyliśmy też film promocyjny dla marki przy wykorzystaniu różnych technik realizatorskich.
Pojazd AutoHOP-a jedzie przez centrum Gliwic nad tunelem DTŚ.
4.95
2.99
Baner reklamowy AutoHOP-a, na którym widnieje informacja o nowej, niższej cenie przejazdu.
akcja_edukacyjna
Wraz z Kubą Bielakiem, znanym m.in. z programu Jazda polska, zrealizowaliśmy cykl pięciu krótkich reportaży o charakterze edukacyjno-promocyjnym. Ich motywem przewodnim były problemy dzisiejszych Gliwic oraz sposoby na ich rozwiązanie ze wskazaniem na AutoHOP-a. Poruszyliśmy m.in. wątek korków w centrum, pełnych parkingów czy zanieczyszczenia spalinami. Seria miała na celu uświadomienie mieszkańcom wspólnych korzyści, jakie możemy odnieść dzięki wybieraniu transportu współdzielonego zamiast własnego auta.
Kadr z filmu promocyjnego z udziałem Kuby Bielaka, który stworzyliśmy w ramach kampanii edukacyjnej AutoHOP-a.
Kampania
kampania_społeczna
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu i Światowy Dzień Bez Samochodu to okazje, których nie mogliśmy nie wykorzystać. Zorganizowaliśmy więc akcję pod hasłem „Odkorkuj Gliwice!”, w ramach której gliwiczanie mogli otrzymać darmowe przejazdy i spotkać gwiazdę w AutoHOP-ie. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila – został on twarzą kampanii i głównym bohaterem filmowej narracji, uzasadniającej nasz event.
Kadr z filmu promocyjnego z udziałem Czesława Mozila, który stworzyliśmy na potrzeby kampanii społecznej AutoHOP-a.
Czujesz, że nadszedł czas na zmiany?
Konrad DrozdPorozmawiajmy o potrzebach Twojej marki
Konrad Drozd – człowiek odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych klientów, nawiązywanie z nimi relacji oraz przygotowywanie indywidualnie skrojonych ofert.