![AutoHOP – tło Biało-szare tło marki AutoHOP, dla której świadczymy usługi marketingowe.](/static/ebb24a8f457b40f4e6d7ddc29477b376/a123b/Group-80%402x.png)
Case_study
AutoHOP
Pionierski środek komunikacji miejskiej
AutoHOP jest pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych na świecie usług z dziedziny carpoolingu miejskiego.
To brakujące ogniwo między autobusem a taksówką, które łączy w sobie łatwość zamawiania, niską cenę i wysoki komfort przejazdu.
Powierzono nam kompleksowe napędzanie marki, w tym stworzenie identyfikacji wizualnej i claimu, opracowanie strategii działań marketingowych, prowadzenie komunikacji w mediach (nie tylko społecznościowych) oraz realizację szeregu kampanii promocyjnych. AutoHOP to nasze dziecko, któremu towarzyszymy od narodzin i o które troszczymy się na dziesiątki różnych sposobów!
![fragment busa Fragment pojazdu AutoHOP z widocznym oklejeniem w barwach marki i na pomarańczowym tle.](/static/fd58e44f409b5641b3eb899e39004321/80517/Group-111.jpg)
Cele_komunikacyjne
- Wprowadzenie marki na lokalny rynek i poinformowanie mieszkańców Gliwic o debiucie nowoczesnej usługi w ich mieście.
- Zwrócenie uwagi gliwiczan na sytuacje, w których AutoHOP może być dla nich idealnym rozwiązaniem.
- Wyedukowanie potencjalnych klientów w zakresie korzystania z aplikacji i zasad działania usługi.
- Zbudowanie świadomości dotyczącej tego, w jaki sposób AutoHOP może rozwiązać codzienne problemy, z jakimi borykają się miasto i jego mieszkańcy
- Wykreowanie wizerunku marki przyjaznej każdemu gliwiczaninowi, odpowiedzialnej społecznie i godnej zaufania.
- Trwałe wpisanie AutoHOP-a w krajobraz miejski Gliwic i wyrobienie wśród mieszkańców nawyku korzystania z tego środka transportu na co dzień.
Strategia
Promocję marki podzieliliśmy na kilka etapów, w ramach których przewidzieliśmy konkretne działania komunikacyjne. Każdemu z nich towarzyszyły odpowiednie publikacje w mediach lokalnych i społecznościowych oraz outdoor. Ciągły rozwój usługi oraz zmiany techniczne generowały różne i często nieprzewidziane potrzeby komunikacyjne, co wymagało od nas dużej elastyczności w planowaniu kolejnych kroków i reagowania na bieżąco. Dzięki AutoHOP-owi nauczyliśmy się, że sztywna strategia nie zawsze się sprawdza, za to przydaje się dobry refleks i wyczucie sytuacji.
Działania
01
key_visual
Stworzyliśmy spójny system identyfikacji wizualnej marki, w tym logo i projekt oklejenia pojazdów. Zaproponowaliśmy również uniwersalny claim, który do dziś stosujemy przy rozmaitych okazjach.
02
kampania_teaserowa
W celu wzbudzenia ciekawości mieszkańców Gliwic i zbudowania pierwszej grupy przyszłych klientów, zrealizowaliśmy dwutygodniową kampanię poprzedzającą wejście marki na rynek.
03
start_marki
Zadbaliśmy o to, by premiera AutoHOP-a odbiła się szerokim echem w całych Gliwicach. Uaktywniliśmy lokalne media i rozpoczęliśmy szeroką promocję w internecie.
04
kampania_cenowa
Zakomunikowaliśmy nową cenę transportu, która sprawiła, że marka mogła odtąd konkurować z klasyczną komunikacją miejską również na tym polu. Ogłoszenie 2,99 zł za każdy przejazd to jeden z kluczowych momentów w budowaniu zainteresowania lokalnej społeczności.
05
akcja_edukacyjna
Zrealizowaliśmy cykl pięciu reportaży z udziałem Kuby Bielaka, dziennikarza TVN Turbo: od scenariusza, przez plan filmowy, aż po publikację. Każdy z filmów porusza inny problem, na który odpowiedzią niezmiennie jest AutoHOP.
06
kampania_społeczna
Z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu zorganizowaliśmy głośną akcję „Odkorkuj Gliwice!”. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila, który został twarzą kampanii i głównym bohaterem filmu promującego pozostawianie własnych samochodów na rzecz AutoHOP-a.
key_visual
Skojarzenia z lokalizacją, celem i szybkością oddaliśmy za pomocą prostego logo z sygnetem przypominającym pinezkę charakterystyczną dla nawigacji GPS. Pomarańczowo-czarne barwy towarzyszą marce we wszystkich wizualnych kanałach komunikacji.
![AHlogo AHlogo](/static/ebb24a8f457b40f4e6d7ddc29477b376/a123b/Group-80%402x.png)
01
key_visual
![AHlogo AHlogo](/static/92854e8dd9c3194ebec084fbf0a5fec6/d4ecd/Group-55%402x.png)
key_visual
Kolorystyka marki
Kolorystyka
![kolorystyka baner Schemat ukazujący kolorystykę sotosowaną przez markę AutoHOP w komunikacji marketingowej.](/static/e357cfc0f8206134a0aec8fbcc11edce/2d40f/Group-53%402x.png)
claim_marki
„HOP i jedziesz!” reprezentuje nasz ulubiony typ claimu – taki, który można z łatwością dostosować do tematu, na jaki chcemy rozmawiać ze społecznością. „HOP i jedziesz na zakupy!”, „HOP i jedziesz bezpiecznie!” to tylko niektóre z mnóstwa wariantów naszego praktycznego hasła. A do tego wskazuje ono na szybkie i bezproblemowe korzystanie z usługi. No to HOP!
Hop i jedziesz
![szlaczek z busami Ozdobny wzór w formie szlaczka składajacego się z małych busów AutoHOP.](/static/35ab818dd5daf80125521fa975431167/610b8/Group-100%402x.png)
Start_marki
![bus AH z przodu i z boku Oklejony pojazd AutoHOP ukazany z dwóch perspektyw: z przodu oraz z boku na białym tle.](/static/c498b87fc3f205a2f76369137a188d68/d3a66/Group-100%402x-1.png)
start_marki
Na pierwsze dni działania AutoHOP-a zaplanowaliśmy mocne uderzenie. Uaktywniliśmy wszystkie liczące się lokalne media, zorganizowaliśmy akcję ambientową na ulicach miasta, do tego dorzuciliśmy przemyślany outdoor i rzecz jasna poprowadziliśmy pełną komunikację w sieci.
![akcja promocyjna AH 1 Ludzie ubrani w koszulki z logo AutoHOP skaczą w ramach akcji promocyjnej, wprowadzającej markę na rynek.](/static/caf3eeb757ebda910a8043d6a0721579/58124/IMG_0453-1-scaled.jpg)
![akcja promocyjna AH 2 Młodzi ludzie z charakterystycznym symbolem na kiju promują start marki AutoHOP w Gliwicach.](/static/29ce2867662db58fd22896b6b2fac29d/58124/IMG_0319-1-scaled.jpg)
![akcja promocyjna AH 3 Młodzi statyści promują markę AutoHOP w ramach zorganizowango przez nas happeningu w Gliwicach.](/static/4617f89713678fb1d8e289d7fc54673b/58124/IMG_0288-scaled.jpg)
![Group1066 StartMarki autohop](/static/18bd245f7dce6c03a53d57e684968d1e/80d3c/Group1066.jpg)
start_marki
Start aplikacji i oficjalnej strony WWW
![kobieta ze smartfonem Młoda, uśmiechnięta kobieta w parku spogląda na wyświetlacz pomarańczowego smartfona.](/static/f1bcd8eb48af8217f51445a3c71d323c/06c88/young-woman-with-shopping-bags-park%402x.jpg)
![wizualizacja aplikacji AH Wizualizacja interfejsu aplikacji AutoHOP przygotowana na potrzeby komunikacji marketingowej.](/static/a89fdcfe9f5b16a6cca32110bab3fe6f/3e2d5/19%402x.png)
start_marki
Strona WWW zaprojektowana dla wszystkich urządzeń - mobilnych i wielkoekranowych
![wizualizacja WWW AH Wizualizacja responsywnej strony internetowej marki AutroHOP na przykładowym tablecie.](/static/e69b3b264e8f599b4dbdda8ea94530ee/0bcae/Rectangle-23.png)
start_marki
Kampania outdoor
![kreacje reklamowe AH Kreacje promocyjne marki AutoHOP zwizualizowane na słupie reklamowym oraz na przystanku autobusowym.](/static/67bc8325f1f0eb0663689c65377332df/9aa9f/Group-108.jpg)
Taniej i wygodniej nie pojedziesz
kampania_cenowa
Zmiana kreacji outdoorowych i online wiązała się m.in. ze strategicznym obniżeniem ceny przejazdu AutoHOP-em. Dzięki skutecznemu dotarciu z komunikatem o nowej cenie udało nam się zdobyć rzeszę stałych klientów.
W międzyczasie stworzyliśmy też film promocyjny dla marki przy wykorzystaniu różnych technik realizatorskich.
![OU8C1223 Pojazd AutoHOP-a jedzie przez centrum Gliwic nad tunelem DTŚ.](/static/ceb2c4a3b50a3ceff94c7bbe38f5152d/98ed5/OU8C1223-1.jpg)
4.95
2.99
![baner reklamowy AH Baner reklamowy AutoHOP-a, na którym widnieje informacja o nowej, niższej cenie przejazdu.](/static/35421b9f47315b338d4d14d7130608cd/d9ea2/Rectangle-162%402x.jpg)
akcja_edukacyjna
Wraz z Kubą Bielakiem, znanym m.in. z programu Jazda polska, zrealizowaliśmy cykl pięciu krótkich reportaży o charakterze edukacyjno-promocyjnym. Ich motywem przewodnim były problemy dzisiejszych Gliwic oraz sposoby na ich rozwiązanie ze wskazaniem na AutoHOP-a. Poruszyliśmy m.in. wątek korków w centrum, pełnych parkingów czy zanieczyszczenia spalinami. Seria miała na celu uświadomienie mieszkańcom wspólnych korzyści, jakie możemy odnieść dzięki wybieraniu transportu współdzielonego zamiast własnego auta.
![Bielak kadr Kadr z filmu promocyjnego z udziałem Kuby Bielaka, który stworzyliśmy w ramach kampanii edukacyjnej AutoHOP-a.](/static/3df91becc89ba4b8457357ddf4c9b226/d66ba/Group-109.png)
Kampania
kampania_społeczna
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu i Światowy Dzień Bez Samochodu to okazje, których nie mogliśmy nie wykorzystać. Zorganizowaliśmy więc akcję pod hasłem „Odkorkuj Gliwice!”, w ramach której gliwiczanie mogli otrzymać darmowe przejazdy i spotkać gwiazdę w AutoHOP-ie. Do współpracy zaprosiliśmy Czesława Mozila – został on twarzą kampanii i głównym bohaterem filmowej narracji, uzasadniającej nasz event.
![Mozil kadr Kadr z filmu promocyjnego z udziałem Czesława Mozila, który stworzyliśmy na potrzeby kampanii społecznej AutoHOP-a.](/static/fb2d2100a1d55ef16d3058d3ac7a0ba9/d7d2d/Rectangle-163.jpg)