The first you think of
Marka: | CVA |
---|---|
Branża: | przemysł budowlany |
Typ projektu: | branding |
Działania: | wideo, targi branżowe, strona internetowa, strategia komunikacji, projekty graficzne, identyfikacja wizualna, foto, animacja 3D |
CVA to marka własna firmy Cogito – polskiego dystrybutora części zamiennych do maszyn budowlanych. Dzięki autorskim projektom podzespołów i fachowemu podejściu do procesów wytwórczych firmie udało się uzyskać jakość dorównującą produktom OEM.
Linia zamienników CVA powstaje z myślą o rynkach zagranicznych, gdzie ma być postrzegana jako marka z potencjałem na nowego lidera branży. Dlatego klient powierzył nam przygotowanie strategii komunikacji uwiarygodniającej i podkreślającej jakość oferowanego asortymentu.

Problem komunikacyjny
Marka CVA, pomimo 6 lat istnienia na rynku, była słabo rozpoznawalna i niekojarzona z najwyższą jakością w segmencie części zamiennych. Jej komunikacja marketingowa do tej pory ograniczała się do opakowań i drukowanych materiałów promocyjnych. To zdecydowanie za mało, by zawojować rynki zagraniczne.
Cele komunikacji
- Wsparcie komunikacji na rzecz pozyskania nowych kontrahentów i rozbudowania sieci dystrybucji.
- Stworzenie profesjonalnego i spójnego wizerunku marki lidera.
- Zwiększenie rozpoznawalności CVA, zwłaszcza na rynku zagranicznym.
- Przygotowanie CVA do udziału w targach Bauma 2022.
Idea marki
W ramach strategii komunikacji opracowaliśmy kreatywny pomysł na to, jak mówić o marce. Zaproponowany motyw przewodni The first you think of opisuje CVA jako pierwszą markę, która przychodzi konsumentowi do głowy na myśl o danej kategorii produktu – w tym przypadku części zamiennych do wybranych maszyn budowlanych.
Slogan ten znajduje zastosowanie w komunikowaniu o różnych elementach doświadczenia, jakie zapewnia CVA. Człon The first może odnosić się zarówno do jakości produktów, jak i do poziomu obsługi klienta, łatwości pozyskania poszukiwanych części, szybkości dostawy itd.
Konsekwentne powtarzanie takiego przekazu pozwala stopniowo kształtować odbiór serii CVA jako godnej tego, by brać ją pod uwagę w pierwszej kolejności podczas planowania zakupów. Co ważne, idea ta jest spójna z archetypem Władcy, jaki nadaliśmy marce, i wraz z odpowiednio dobranymi narzędziami komunikacji zapewnia jej mocne wejście na nowe rynki.

Key visual
W projekcie graficznego motywu przewodniego CVA postawiliśmy na minimalizm, prostotę, elegancję i dynamizm. Kierując się zasadą less is more, ograniczyliśmy zbędne ozdobniki w materiałach. W zakresie gamy kolorystycznej zdecydowaliśmy się na czerń i pomarańcz, których połączenie z jednej strony pasuje do branży, a z drugiej – wnosi powiew świeżości.

Materiały graficzne
Wraz z kluczem wizualnym zaprojektowaliśmy nowe, efektowne w swej estetyce opakowania produktów. W ścisłej współpracy z klientem przygotowaliśmy również spójny i przejrzysty katalog produktowy.



Nowa strona internetowa
Jak przystało na aspirującego lidera branży, CVA doczekała się nowoczesnej, zgodnej z aktualnymi trendami UX strony internetowej. Zaprojektowana przez nas od podstaw witryna pozwala na zapoznanie się z szeroką gamą produktową marki, eksponując jej kluczowe atuty. Efektowne zdjęcia, materiały wideo i proste formy graficzne budują wiarygodny przekaz.


Sesja wizerunkowo-produktowa
Aby uwiarygodnić markę w oczach odbiorców, zrealizowaliśmy profesjonalną sesję zdjęciową w siedzibie firmy. W estetyczny sposób pokazaliśmy zaplecze techniczne oraz ludzi stojących za CVA. Wykonaliśmy też serię efektownych zdjęć produktów, umieszczające je w ciekawej, atrakcyjnej wizualnie aranżacji.





Spot promocyjny
Sam produkt to nie wszystko. Liczy się także to, co dzieje się wokół niego: technologia produkcji, kontrola jakości, obsługa klienta. Drogę wyrobu od projektu aż po transport pokazaliśmy w dynamicznym spocie promocyjnym. Niebanalne ujęcia i ciekawa narracja zrobiły swoje.
Animacja 3D
Czy da się w interesującej formie podać szczegóły techniczne produktu? Jeszcze jak! Dobrym przykładem jest animacja 3D, którą stworzyliśmy dla CVA.
Event branżowy
Jednym z naszych zadań było przygotowanie klienta do największych europejskich targów budowlanych – Bauma 2022 w Monachium. Zgodnie z naszymi wytycznymi projektowymi powstało jedyne w swoim rodzaju stoisko targowe, które podczas eventu przyciągnęło tłumy i pozwoliło przeprowadzić liczone w setkach wstępne rozmowy handlowe. Zarówno samo stoisko, jak i prezentowane materiały promocyjne wyróżniły CVA na tle dziesiątek innych wystawców z całego świata.



Efekty
Naszą dotychczasową współpracę w zakresie CVA najlepiej podsumował sam klient tuż po powrocie z targów Bauma 2022, które były pierwszym dużym sprawdzianem dla obu stron.
Już kilka miesięcy po wdrożeniu zmian klient dostrzegł imponujące rezultaty zmian. Kamieniem milowym była jego wizyta na targach Bauma 2022 w Monachium. Handlowcy CVA wrócili z listą kilkuset gorących leadów z kilkudziesięciu różnych krajów. Każdy z nich to potencjalna stała współpraca. Taki sukces nie byłby możliwy, gdyby nie przyciągające uwagę stoisko targowe, świeży sposób mówienia o marce i profesjonalnie przygotowane materiały promocyjne, w tym multimedia. A to dopiero początek – wkrótce czekają nas kolejne ambitne działania.
Napędźmy rozwój Twojej marki!
Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.