Element identyfikacji wizualnej CVGS symbolizujący charakterystyczne dla marki wykroje.

MASZ_PEWNOŚĆ

CASE_STUDY – rebranding marki Glass Service
/CVGS z sektora przemysłowego
Strona internetowa, którą stworzyliśmy dla naszego klienta – firmy CVGS
Białe tło z szarymi trójkątami, będące elementem identyfikacji wizualnej naszego klienta.
Przykład zastosowania identyfikacji wizualnej marki CVGS na inforgrafice dotyczącej branży samochodowej.
CVGS to firma specjalizująca się w konwertingu dla branż przemysłowych, takich jak automotive, AGD, elektronika czy meblarstwo. Swoje produkty kieruje na rynek polski oraz rynki zachodnie. Przed 2018 rokiem znana była pod nazwą Glass Service.

Marka zgłosiła się do nas z potrzebą zmian wizerunkowych. Wynikała ona z niedostosowania aktualnej komunikacji (w tym nazwy firmy) do stale poszerzającej się oferty produktów i grupy docelowej. Po dokładnej analizie sytuacji zaleciliśmy opracowanie i wdrożenie rebrandingu. W rezultacie prowadzonych rozmów powierzono nam kompleksową opiekę nad tym projektem.

CEL_KOMUNIKACYJNY

Nadrzędnym celem zmian było sprawienie, by marka przestała być kojarzona ściśle z branżą szklarską (na co wskazywała nazwa Glass Service oraz cała dotychczasowa komunikacja) przy jednoczesnym unowocześnieniu jej wizerunku pod kątem nowych perspektyw sprzedażowych.
Mężczyzna wchodzi po schodach, które symbolizują drogę, jaką przeszła marka CVGS, u której przeprowadziliśmy rebranding.
Białe tło z szarymi trójkątami, będące elementem identyfikacji wizualnej naszego klienta.
Marketingowcy pracują kreatywnie nad projektem, wykorzystując tablicę i kolorowe karteczki.

ZAŁOŻENIA_STRATEGICZNE

Rebranding zdecydowaliśmy się wdrażać sukcesywnie, na bieżąco informując o planowanych działaniach otoczenie marki, szczególnie klientów oraz dostawców. Wszystko po to, by nie spowodować dezorientacji wśród partnerów biznesowych firmy. Mogłoby to bowiem negatywnie wpłynąć na relacje z nimi oraz zakłócić przebieg aktualnych i przyszłych zleceń.

Ogół działań rebrandingowych zaplanowaliśmy na 6 miesięcy. Po tym czasie firma miała funkcjonować w pełni z nowym wizerunkiem i pod nową nazwą, adekwatnymi do jej obecnej sytuacji rynkowej i nowej strategii biznesowej.
Niebieski czworokąt będący jednym z elementów identyfikacji wizualnej, którą zaprojektowaliśmy dla CVGS.

DZIAŁANIA

Słowo 'komunikacja' wpisane w prostokątny dymek dialogowy, otoczony kolorowymi ozdobnikami.
01 |

KONCEPCJA_KOMUNIKACJI

Opracowaliśmy kompleksowy dokument zawierający m.in. analizę rynku, ideę kreatywną marki oraz plan działań marketingowych.
Komplet materiałów promocyjnych, który zaprojektowaliśmy dla marki CVGS w ramach jej rebrandingu.
02 |

IDENTYFIKACJA_WIZUALNA

Zaprojektowaliśmy system identyfikacji wizualnej wraz z kompletnym zestawem materiałów firmowych i promocyjnych oraz brand hero.
Niebieska szpula, na którą nawinięta jest przemysłowa taśma klejąca – produkt naszego klienta.
03 |

SESJA_FOTOGRAFICZNA

Przeprowadziliśmy profesjonalną sesję zdjęciową produktów marki,
jej zespołu oraz infrastruktury firmowej.
Strona internetowa, którą stworzyliśmy dla naszego klienta – firmy CVGS
04 |

STRONA_INTERNETOWA

Stworzyliśmy nową stronę internetową firmy, dostosowaną do aktualnych trendów w projektowaniu.
Strona firmy CVGS na Facebooku, na której prowadzimy komunikację w ramach obsługi social mediów klienta.
05 |

SOCIAL_MEDIA & CONTENT

Do dziś prowadzimy komunikację marki
w mediach społecznościowych oraz działania content marketingowe.
Pracownicy zgromadzeni wokół helikoptera wojskowego – elementu scenografii eventu integracyjnego.
06 |

EVENT_PRACOWNICZY

Zorganizowaliśmy imprezę integracyjną dla pracowników CVGS z okazji
15-lecia firmy
Elementy wyposażenia stoiska targowego CVGS, które przygotowaliśmy w ramach usługi zewnętrznego działu marketingu.
07 |

TARGI_BRANŻOWE

Przygotowaliśmy stoisko na potrzeby targów branżowych, na których co roku wystawia się firma.
Pielęgniarka w przyłbicy wykonanej przez CVGS w ramach działań CSR podczas pandemii.
08 |

DZIAŁANIA_CSR

Zaproponowaliśmy dołączenie do akcji pomocowej dla szpitali w czasie epidemii COVID-19 i zadbaliśmy o komunikację w tym zakresie.
Broszura informacyjna dla nowych pracowników CVGS, czyli jedno z narzędzi komunikacji wewnętrznej marki.
09 |

KOMUNIKACJA_WEWNĘTRZNA

Stale wspieramy zarząd CVGS w jego komunikacji z pracownikami poprzez projektowanie rozmaitych srodków przekazu, w tym gazetki firmowej.
Znak graficzny marki CVGS, który składa się z kolorowego sygnetu symbolizującego wykroje oraz ciekawego logotypu.
MASZ PEWNOŚĆ

_NAMING

Nowa nazwa firmy – CVGS – jest akronimem powstałym od słów ‘converting’, ‘glass’ i ‘service’, z których pierwsze wskazuje na profil działalności przedsiębiorstwa, a pozostałe dwa nawiązują do historii marki. O jej wyborze zadecydowała łatwość wymowy w różnych językach i dobre brzmienie ułatwiające zapamiętanie.
Schmat, który pokazuje, jak powstała nowa nazwa marki naszego klienta, czyli CVGS.

BIG_IDEA

Ideę marki oparliśmy na atrybucie pewności, która dla klientów CVGS stanowi kluczową wartość, często decydującą o podjęciu współpracy. Pewność ta odnosi się do różnych benefitów, jakie zapewnia marka: jakości wykonania produktów, terminowych dostaw, fachowego doradztwa itd. i w odniesieniu do nich jest komunikowana. Slogan „Masz pewność” występujący w różnych wariacjach jest jednocześnie głównym komunikatem, jaki kierujemy wielokanałowo do grup docelowych. Ma on na zadanie sprzyjać budowaniu relacji opartej na zaufaniu i lojalności.
MASZ PEWNOŚĆ

LOGO I KEY_VISUAL

Konwerting w ogólnym ujęciu polega na łączeniu detali o różnych właściwościach, w wyniku czego powstaje unikatowa całość o zupełnie nowym zastosowaniu. Myśl tę udało nam się zawrzeć w logo oraz kluczu wizualnym marki, gdzie poszczególne kolory i kształty symbolizują odrębne części finalnego produktu.

Wraz z graficznym motywem przewodnim stworzyliśmy komplet materiałów firmowych i promocyjnych, wśród których znalazły się m.in.: wizytówki, foldery reklamowe, wzornik produktowy, plakaty, ulotki, kalendarze i stopki mailowe. Zaprojektowaliśmy również szereg formatów online przeznaczonych głównie do użytku w social mediach i mailingu.
Grafika przedstawiająca logo CVGS od strony technicznej, czyli cztery figury geometryczne w różnych kolorach.

BRAND_HERO

W celu ubarwienia i uatrakcyjnienia niektórych przekazów powołaliśmy do życia brand hero, którego następnie ochrzciliśmy imieniem pJanek. Bohater jest zbudowany z jednego z najczęściej używanych w CVGS materiałów produkcyjnych, czyli pianki, i reprezentuje najważniejsze wartości marki. Od czasu do czasu pojawia się w materiałach wewnętrznych i w social mediach, a także towarzyszy załodze CVGS podczas różnych eventów.
Brand hero CVGS, czyli pJanek, w trzech różnych wariantach.

SESJA_FOTOGRAFICZNA

Zwiedziliśmy siedzibę firmy z aparatem, aby pozyskać profesjonalne materiały do przyszłych działań promocyjnych. Sfotografowaliśmy infrastrukturę zakładową oraz zespół przy pracy. W naszym studiu odbyły się natomiast sesje produktowe i wizerunkowe pracowników biurowych. Dziś zdjęcia te wypełniają stronę internetową CVGS, liczne katalogi i broszury oraz przekazy w mediach społecznościowych.
LOGO I KEY_VISUAL
Wykonaliśmy indywidualny projekt graficzny nowej strony internetowej CVGS, a następnie od podstaw ją zbudowaliśmy. Strona posiada możliwość przeglądania treści według kategorii produktów i poszczególnych branż. Pełna responsywność i przejrzysty design ułatwiają przeglądanie na każdym urządzeniu mobilnym.
Wizualizacja strony internetowej, którą przygotowaliśmy w ramach rebrandingu CVGS.
Troje pracowników bawi się podczas pełnego atrakcji eventu integracyjnego.

EVENT_INTEGRACYJNY

Z okazji 15-lecia firmy zorganizowaliśmy dwudniowy wyjazd dla pracowników CVGS, w ramach którego odbyły się uroczysta kolacja
z wystąpieniem prezesa oraz szereg atrakcji. Wśród nich znalazły się: pokaz cięcia z bryły lodu, wyścigi gokartów, strzelnica, escape room, monster garage oraz wiele innych. Koordynowaliśmy całą imprezę, integrując zespół
i dostarczając mu niezapomnianej zabawy.

TARGI_BRANŻOWE

Przygotowaliśmy stanowisko targowe dla CVGS na potrzeby Automotive CEE Day. Przedstawiciele firmy pojechali na event wyposażeni w profesjonalnie zaprojektowane nośniki promocyjne: ściankę, roll-up, katalog produktowy, broszury i ulotki. Razem z nimi pojechał również pJanek w swojej markowej limuzynie, która zrobiła niemałą furorę na hali targowej, wabiąc do stoiska uczestników wydarzenia.
Dwa katalogi produktowe marki CVGS, które wykonaliśmy w ramach stałej i kompleksowej obsługi graficznej.
Dwa katalogi produktowe marki CVGS, które wykonaliśmy w ramach stałej i kompleksowej obsługi graficznej.
Gazetka firmowa, czyli jeden z elemenetów wewnętrznego employer brandingu, który prowadzimy dla klienta.
Białe tło z szarymi trójkątami, będące elementem identyfikacji wizualnej naszego klienta.

KOMUNIKACJA_WEWNĘTRZNA

Od początku współpracy odpowiadamy za wsparcie zarządu CVGS w zakresie komunikacji wewnętrznej. Robimy to poprzez konstruowanie komunikatów związanych z bieżącą sytuacją w firmie, takich jak mailing wewnętrzny, wystąpienia prezesa czy gazetka firmowa, która ukazuje się co dwa miesiące i zawiera podane w atrakcyjny sposób informacje o ważnych dla pracowników sprawach. Zaprojektowaliśmy również obszerną broszurę dla nowych członków zespołu, aby ułatwić im odnalezienie się w firmie podczas pierwszych dni pracy.
Niebieski kształt będący charakterystycznym elementem klucza wizualnego marki CVGS.

EFEKTY_DZIAŁAŃ

Rebranding z powodzeniem przeprowadziliśmy w założonym okresie 6 miesięcy. Otoczenie marki – zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne – było dobrze informowane o zmianach, które zostały odebrane bardzo pozytywnie. Jednocześnie rozpoznawalność marki wzrosła o 150% dzięki intensywnej komunikacji zewnętrznej. Obecnie klienci firmy posługują się nową nazwą i są świadomi tego, jak szerokie jest spektrum jej działalności. Z ofertą udało się dotrzeć do wielu branż niezwiązanych z wyrobami szklarskimi, co przełożyło się na wzrost liczby zapytań w skali kwartału średnio o 80%.

Poprawiły się również relacje między zarządem a zespołem. Pracownicy deklarują, że są lepiej poinformowani o życiu firmy i chętniej się z nią identyfikują niż przed zmianami wizerunkowymi. O ich zaangażowaniu świadczy m.in. aktywność na zamkniętej grupie dla pracowników, a także wysoka poczytność gazetki firmowej (ok. 3/4 pracowników zapoznaje się z treścią każdego numeru).

6 miesięcy
Pełen rebranding w pół roku!
+150%
Wzrost rozpoznawalności marki
+80%.
Wzrost liczby zapytań w skali kwartału
3/4
Taka część zespołu CVGS zapoznaje się z gazetką firmową
Czujesz, że nadszedł czas na zmiany?
Konrad DrozdPorozmawiajmy o potrzebach Twojej marki
Konrad Drozd – człowiek odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych klientów, nawiązywanie z nimi relacji oraz przygotowywanie indywidualnie skrojonych ofert.