Masz pewność
Marka: | CVGS |
---|---|
Branża: | konwerting (przemysł) |
Typ projektu: | rebranding |
Działania: | strategia komunikacji, social media & content, sesja fotograficzna, identyfikacja wizualna |
CVGS to firma specjalizująca się w konwertingu dla branż przemysłowych, takich jak automotive, AGD, elektronika czy meblarstwo. Swoje produkty kieruje na rynek polski oraz rynki zachodnie. Przed 2018 rokiem znana była pod nazwą Glass Service.
Marka zgłosiła się do nas z potrzebą zmian wizerunkowych. Wynikała ona z niedostosowania aktualnej komunikacji (w tym nazwy firmy) do stale poszerzającej się oferty produktów i grupy docelowej. Po dokładnej analizie sytuacji zaleciliśmy opracowanie i wdrożenie rebrandingu. W rezultacie prowadzonych rozmów powierzono nam kompleksową opiekę nad tym projektem.

Cele komunikacji
Nadrzędnym celem zmian było sprawienie, by marka przestała być kojarzona ściśle z branżą szklarską (na co wskazywała nazwa Glass Service oraz cała dotychczasowa komunikacja) przy jednoczesnym unowocześnieniu jej wizerunku pod kątem nowych perspektyw sprzedażowych.
Założenia strategiczne
Rebranding zdecydowaliśmy się wdrażać sukcesywnie, na bieżąco informując o planowanych działaniach otoczenie marki, szczególnie klientów oraz dostawców. Wszystko po to, by nie spowodować dezorientacji wśród partnerów biznesowych firmy. Mogłoby to bowiem negatywnie wpłynąć na relacje z nimi oraz zakłócić przebieg aktualnych i przyszłych zleceń.
Ogół działań rebrandingowych zaplanowaliśmy na 6 miesięcy. Po tym czasie firma miała funkcjonować w pełni z nowym wizerunkiem i pod nową nazwą, adekwatnymi do jej obecnej sytuacji rynkowej i nowej strategii biznesowej.


Big idea
Ideę marki oparliśmy na atrybucie pewności, która dla klientów CVGS stanowi kluczową wartość, często decydującą o podjęciu współpracy. Pewność ta odnosi się do różnych benefitów, jakie zapewnia marka: jakości wykonania produktów, terminowych dostaw, fachowego doradztwa itd. i w odniesieniu do nich jest komunikowana. Slogan „Masz pewność” występujący w różnych wariacjach jest jednocześnie głównym komunikatem, jaki kierujemy wielokanałowo do grup docelowych. Ma on na zadanie sprzyjać budowaniu relacji opartej na zaufaniu i lojalności.
Naming
Nowa nazwa firmy – CVGS – jest akronimem powstałym od słów ‘converting’, ‘glass’ i ‘service’, z których pierwsze wskazuje na profil działalności przedsiębiorstwa, a pozostałe dwa nawiązują do historii marki. O jej wyborze zadecydowała łatwość wymowy w różnych językach i dobre brzmienie ułatwiające zapamiętanie.


Logo i key visual
Konwerting w ogólnym ujęciu polega na łączeniu detali o różnych właściwościach, w wyniku czego powstaje unikatowa całość o zupełnie nowym zastosowaniu. Myśl tę udało nam się zawrzeć w logo oraz kluczu wizualnym marki, gdzie poszczególne kolory i kształty symbolizują odrębne części finalnego produktu.
Wraz z graficznym motywem przewodnim stworzyliśmy komplet materiałów firmowych i promocyjnych, wśród których znalazły się m.in.: wizytówki, foldery reklamowe, wzornik produktowy, plakaty, ulotki, kalendarze i stopki mailowe. Zaprojektowaliśmy również szereg formatów online przeznaczonych głównie do użytku w social mediach i mailingu.





Brand Hero
W celu ubarwienia i uatrakcyjnienia niektórych przekazów powołaliśmy do życia brand hero, którego następnie ochrzciliśmy imieniem pJanek. Bohater jest zbudowany z jednego z najczęściej używanych w CVGS materiałów produkcyjnych, czyli pianki, i reprezentuje najważniejsze wartości marki. Od czasu do czasu pojawia się w materiałach wewnętrznych i w social mediach, a także towarzyszy załodze CVGS podczas różnych eventów.

Nowa strona internetowa
Wykonaliśmy indywidualny projekt graficzny nowej strony internetowej CVGS, a następnie od podstaw ją zbudowaliśmy. Strona posiada możliwość przeglądania treści według kategorii produktów i poszczególnych branż. Pełna responsywność i przejrzysty design ułatwiają przeglądanie na każdym urządzeniu mobilnym.


Sesja fotograficzna
Aby uwiarygodnić markę w oczach odbiorców, zrealizowaliśmy profesjonalną sesję zdjęciową w siedzibie firmy. W estetyczny sposób pokazaliśmy zaplecze techniczne oraz ludzi stojących za CVA. Wykonaliśmy też serię efektownych zdjęć produktów, umieszczające je w ciekawej, atrakcyjnej wizualnie aranżacji.





Event integracyjny
Z okazji 15-lecia firmy zorganizowaliśmy dwudniowy wyjazd dla pracowników CVGS, w ramach którego odbyły się uroczysta kolacja z wystąpieniem prezesa oraz szereg atrakcji. Wśród nich znalazły się: pokaz cięcia z bryły lodu, wyścigi gokartów, strzelnica, escape room, monster garage oraz wiele innych. Koordynowaliśmy całą imprezę, integrując zespół i dostarczając mu niezapomnianej zabawy
Targi branżowe
Przygotowaliśmy stanowisko targowe dla CVGS na potrzeby Automotive CEE Day. Przedstawiciele firmy pojechali na event wyposażeni w profesjonalnie zaprojektowane nośniki promocyjne: ściankę, roll-up, katalog produktowy, broszury i ulotki. Razem z nimi pojechał również pJanek w swojej markowej limuzynie, która zrobiła niemałą furorę na hali targowej, wabiąc do stoiska uczestników wydarzenia.


Komunikacja wewnętrzna
Od początku współpracy odpowiadamy za wsparcie zarządu CVGS w zakresie komunikacji wewnętrznej. Robimy to poprzez konstruowanie komunikatów związanych z bieżącą sytuacją w firmie, takich jak mailing wewnętrzny, wystąpienia prezesa czy gazetka firmowa, która ukazuje się co dwa miesiące i zawiera podane w atrakcyjny sposób informacje o ważnych dla pracowników sprawach. Zaprojektowaliśmy również obszerną broszurę dla nowych członków zespołu, aby ułatwić im odnalezienie się w firmie podczas pierwszych dni pracy.

Efekty działań
Rebranding z powodzeniem przeprowadziliśmy w założonym okresie 6 miesięcy. Otoczenie marki – zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne – było dobrze informowane o zmianach, które zostały odebrane bardzo pozytywnie. Jednocześnie rozpoznawalność marki wzrosła o 150% dzięki intensywnej komunikacji zewnętrznej. Obecnie klienci firmy posługują się nową nazwą i są świadomi tego, jak szerokie jest spektrum jej działalności. Z ofertą udało się dotrzeć do wielu branż niezwiązanych z wyrobami szklarskimi, co przełożyło się na wzrost liczby zapytań w skali kwartału średnio o 80%.
Poprawiły się również relacje między zarządem a zespołem. Pracownicy deklarują, że są lepiej poinformowani o życiu firmy i chętniej się z nią identyfikują niż przed zmianami wizerunkowymi. O ich zaangażowaniu świadczy m.in. aktywność na zamkniętej grupie dla pracowników, a także wysoka poczytność gazetki firmowej (ok. 3/4 pracowników zapoznaje się z treścią każdego numeru).

Napędźmy rozwój Twojej marki!
Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.