GRUPA
TAKA

Weaving bonds

Marka: FABB
Branża: przemysł włókienniczy
Typ projektu: branding
Działania: strona internetowa, strategia komunikacji, social media

Fabb to bielski producent i dystrybutor tkanin tapicerskich i obiciowych o zasięgu globalnym. W stosunku do konkurencji jest młodą marką, ale mogącą poszczycić się m.in. świetną dostępnością materiałów i wysokim poziomem obsługi klienta. Dodatkowo jego tkaniny są pozbawione szkodliwych związków chemicznych, takich jak PFC, co wielu odbiorców uznaje za przewagę konkurencyjną.

Niestety brak wypracowanych podstaw komunikacyjnych i wizerunkowych uniemożliwiał marce dalszy rozwój, a jej niska rozpoznawalność utrudniała nawiązywanie nowych relacji, zwłaszcza z partnerami zagranicznymi. Aby usystematyzować swój przekaz i wyróżnić się na rynku ciekawą propozycją korzyści, klient zdecydował się na opracowanie strategii komunikacji.

Problem komunikacyjny

Głównym problemem, z jakim mierzył się nasz klient, był brak określonych ścieżek komunikacji – zarówno 
z klientem biznesowym (producenci mebli, sklepy meblowe), jak i odbiorcą końcowym (użytkownicy mebli tapicerowanych). Do tego dochodziła niespójność przekazów, która powodowała chaos w pozycjonowaniu marki na rynku. Fabb starał się podkreślać wszystkie swoje atuty, nie eksponując tak naprawdę żadnej wyraźnej korzyści. W jego działaniach brakowało przemyślanego storytellingu i charakterystycznej myśli przewodniej.

Cele komunikacji

  • Umocnienie i poszerzenie relacji biznesowych z dotychczasowymi partnerami.
  • Dotarcie z atrakcyjnym przekazem do niezagospodarowanych 20% rynku.
  • Zwiększenie rozpoznawalności fabb wśród projektantów 
i architektów.
  • Zbudowanie świadomości istnienia fabb wśród klientów końcowych.
  • Uświadamianie społeczeństwa w zakresie szkodliwości PFC 
w tkaninach.

Założenie koncepcyjne

W trakcie naszych wywiadów z przedstawicielami fabb oraz badania grupy docelowej okazało się, że jedną z najmocniejszych stron marki jest sposób, w jaki buduje relacje. Zamiast korporacyjnego, biznesowego chłodu firma stawia na bezpośredni, wręcz przyjacielski charakter spotkań, co spotyka się z bardzo korzystnym odbiorem partnerów. To właśnie na tym elemencie DNA marki zdecydowaliśmy się oprzeć jej motyw przewodni, łącząc go z postulatem ograniczania szkodliwych związków w tkaninach.

Claim

Weaving bonds

Na podstawie przyjętych założeń sformułowaliśmy obietnicę marki:

Tkaniny mogą być zdrowsze dla człowieka, a nasza współpraca bardziej ludzka 
 i swobodna. Wspólnie zadbamy o to, by pozbyć się toksyn – zarówno z naszego otoczenia, jak i wzajemnych relacji.

Po wpisaniu jej w archetyp Towarzysza powstał pomysł na prowadzenie wielowątkowej narracji o tym, jak dobra atmosfera współpracy przekłada się na obustronny sukces w biznesie. By jeszcze bardziej podkreślić związek między tym, czym zajmuje się firma, a kulturą jej relacji, utkaliśmy ten oto slogan reprezentujący markę: Weaving bonds – czyli właśnie „Tkamy więzi”.

Nowa strona internetowa

Dotychczasowa strona internetowa fabb – choć estetyczna – była skierowana w głównej mierze do użytkownika końcowego tkanin. Tymczasem z biznesowego punktu widzenia odbiorcami marki są przede wszystkim producenci i sprzedawcy mebli tapicerowanych.

Dlatego w strategii komunikacji zawarliśmy, a następnie zrealizowaliśmy pomysł na nową stronę, która nie tylko nie powiela błędów poprzedniczki, lecz przede wszystkim kładzie nacisk na relacje i charakterystyczny klimat współpracy. Nie brakuje na niej także lokalnych odniesień czy prezentacji korzyści wynikających z proekologicznego podejścia firmy do tkanin.

Komunikacja w social mediach

Rozpoznawalność marki w jej nowej odsłonie budowaliśmy przede wszystkim za pomocą kampanii promocyjnych na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Znaleźliśmy wiele ciekawych sposobów na zaprezentowanie propozycji korzyści fabb w atrakcyjnym opakowaniu Weaving bonds. Poniżej przedstawiamy kilka spośród opublikowanych kreacji.

Wypracowane podstawy strategiczne pozwoliły marce fabb na nowo zaistnieć na rynku włókienniczym – tym razem z wyrazistą propozycją korzyści i sensownie dobranymi narzędziami komunikacji. Jak to często bywa w przypadku naszych strategii, środkiem do osiągnięcia założonych celów okazała się rezygnacja z mówienia o wszystkim po trochu – a więc o jakości, innowacyjności, dostępności itd. – na rzecz jednego, ale silnie zakorzenionego w DNA marki motywu, który stał się jej znakiem rozpoznawczym.

Trafny przekaz to jednak tylko połowa sukcesu. Kolejnym krokiem było przełożenie idei Weaving bonds na wiarygodną, poprawnie zaadresowaną stronę internetową, na której atrakcyjnie zaprezentowaliśmy tkaniny fabb. Nowa, wielojęzyczna strona obecnie służy klientowi m.in. podczas targów branżowych, takich jak Heimtextil we Frankfurcie, IMM w Kolonii czy FMC w Szanghaju – jako intuicyjna przestrzeń, do której kieruje on potencjalnych partnerów, chcących zapoznać się z pełnym portfolio marki.

Jednocześnie dzięki skutecznym kreacjom reklamowym w social mediach udało się poszerzyć grono odbiorców, budując rozpoznawalność marki w jej kluczowych grupach docelowych.

Napędźmy rozwój Twojej marki!

Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.

umów konsultację