Maestria zarządzania
| Marka: | Hotelion |
|---|---|
| Branża: | IT dla hotelarstwa |
| Typ projektu: | branding |
| Działania: | targi branżowe, strona internetowa, strategia komunikacji, projekty graficzne, identyfikacja wizualna, animacja 3D |
Hotellion to innowacyjny system do zarządzania hotelami autorstwa firmy PMS Labs. W momencie rozpoczęcia rozmów produkt znajdował się w fazie testowej i nie był znany szerszemu gronu odbiorców. Przez lata skrywany w tajemnicy, wkrótce miał ujrzeć światło dzienne.
Zgodnie z założeniem twórców system powstawał z myślą o hotelach luksusowych i jako taki miał być również promowany. Wiązało się to z koniecznością dotarcia do wąskiego, ściśle wyselekcjonowanego grona odbiorców. Głównym celem kampanii było wywarcie jak najlepszego wrażenia na hotelarzach, zainteresowanie ich nową marką i skłonienie do rozmów o ofercie wdrożenia.
Cele komunikacji
- Zbudować świadomość istnienia luksusowej marki oprogramowania dla hoteli.
- Pozyskać zainteresowanie jak największej liczby spośród ponad stu wybranych przez klienta odbiorców – właścicieli i menadżerów.
- Wytworzyć w nich potrzebę posiadania produktu reprezentującego poziom adekwatny do prestiżu ich hotelu.
- Wzbudzić poczucie nobilitacji wynikającej z obcowania z marką hotellion.
- Przekazać informacje o wartościach marki z naciskiem na doskonałość, luksus i kontrolę.
- Wywołać efekt wyjątkowości, świeżości i pełnego profesjonalizmu.
Założenia komunikacyjne
Punktem wyjścia do działań koncepcyjnych było założenie, że program hotellion można wypromować jako markę luksusową jedynie poprzez wytworzenie aury tajemniczości, wyjątkowości oraz poczucia obcowania z najwyższej klasy produktem. Efektem tego miało być narodzenie się w potencjalnych klientach myśli, że jest to system nie tylko doskonały, lecz także prestiżowy, a zatem jego posiadanie świadczyć będzie o statusie ich hotelu. Myśl ta miała przerodzić się w potrzebę, a następnie – w decyzję zakupową. Od początku wiedzieliśmy, że dobór działań marketingowych będzie tym razem bardzo niestandardowy i ograniczony do raptem kilku dobrze przemyślanych kroków, od których będzie zależeć wszystko.
Big idea
Aby uzyskać zamierzony efekt ekskluzywności i doskonałości, postanowiliśmy osadzić markę w nietypowym dla branży IT kontekście muzyki klasycznej. W tym celu wykorzystaliśmy motyw dyrygenta i orkiestry jako metaforę mistrzowskiego zarządzania hotelem, gdzie dyrygent to zarządca hotelu, zaś jego zespół to utalentowani i zdyscyplinowani pracownicy. Oprogramowanie hotellion symbolizuje natomiast batuta – niezbędne narzędzie w ręku dyrygenta, za pomocą którego pomaga on swojej orkiestrze wzbić się na wyżyny talentu. Wszystko po to, by ostatecznie wspólnie, jako jeden organizm osiągnąć spektakularny sukces, zyskując głośny aplauz publiczności.
Claim
W nawiązaniu do motywu przewodniego zaproponowaliśmy slogan Maestria zarządzania. Oparcie na nim całego przekazu pozwoliło wywołać pożądane skojarzenia zarówno u docelowego konsumenta (menadżera hotelu), jak i u osoby podejmującej decyzję o zakupie (właściciela). Maestro to bowiem ktoś, kto trzyma w ryzach każdy element całości, nieprzerwanie sprawuje nad nią kontrolę i prowadzi ją do perfekcji.


Key visual
Zadbaliśmy o spójność wizerunku marki poprzez dobór stylu kojarzącego się z luksusem, wysoką klasą i pełnym profesjonalizmem. Operując w spektrum czerni i bieli, stworzyliśmy elegancki, prestiżowy klucz wizualny hotelliona. Tematyka kreacji została osadzona w motywie przewodnim orkiestry i dyrygenta.
Zaproszenie na event
Zgodnie z zasadą mówiącą, że jeśli marka ma być luksusowa, to i wszystko wokół niej takie być powinno, wyszliśmy z nietypowym pomysłem na wręczenie zaproszenia na uroczyste spotkanie z okazji premiery produktu. Był to również pierwszy kontakt potencjalnego klienta z marką. Każdemu z ponad stu właścicieli i menadżerów luksusowych hoteli w Polsce elegancko ubrany kurier dostarczył ręcznie wykonane, drewniane pudełko. Oprócz stylowego zaproszenia znajdowała się w nim batuta z wygrawerowanym logo hotelliona. Tak oryginalny upominek zaintrygował odbiorców, wprowadził w luksusowy klimat marki i sprawił, że wydarzenie, na które zostali zaproszeni, od razu znalazło się w ich kalendarzu.
Produkcja filmowa
Zrealizowany przez nas spot promocyjny powstawał z myślą o nadchodzącej premierze i był wstępem do rozwiązania tajemnicy pudełka z batutą. Do współpracy zaprosiliśmy znaną polską orkiestrę symfoniczną i zawodowego dyrygenta. Nagrania miały miejsce w wynajętej na ten cel, nowoczesnej hali widowiskowo-sportowej Arena Gliwice.
Szkolenie z komunikacji
Sposób, w jaki komunikują się przedstawiciele marki, jest częścią unikatowego doświadczenia konsumenta. Aby utrzymać je na najwyższym poziomie, przeprowadziliśmy szkolenie pracowników handlowych PMS Labs z zakresu prowadzenia skutecznej komunikacji w duchu luxury.
Premiera produktu
Wydarzenie premierowe oprogramowania hotellion zostało przygotowane zgodnie z ideą marki i z zachowaniem wszystkich elementów jej entourage`u. Wyjątkowa lokalizacja, koncert muzyki klasycznej, wysokiej klasy kuchnia – to wszystko zapewniło gościom jak najlepsze wrażenia związane z prezentacją produktu.
Efekty działań
Nietypowa kampania promocyjna, której punktem kulminacyjnym był ekskluzywny event, spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych klientów. Zaproponowana przez nas forma zaproszenia okazała się na tyle zaskakująca, że przełożyła się na wysoką konwersję. Frekwencja hotelarzy na uroczystej premierze wyniosła niecałe 90%, co już samo w sobie mogło świadczyć o sporym sukcesie. Najistotniejsze z punktu widzenia przyszłej sprzedaży były jednak pytania i rozmowy z handlowcami, które realizowano w trakcie eventu oraz po jego zakończeniu. Wzbudzone zainteresowanie gości udało się więc przekuć w chęć lepszego poznania produktu. Od tego momentu pałeczka dyrygenta spoczywała już w dłoni klienta i jego przedstawicieli handlowych…
Napędźmy rozwój Twojej marki!
Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.