Zapragnij, zaznaj, zatęsknij
Firma Eco Masuria we współpracy z Klubem Przedsiębiorczości weszła w posiadanie ogromnych połaci terenu nad Zalewem Wiślanym, na granicy Fromborka i osady Narusy. Dotąd niezagospodarowane, dzikie i niezwykle piękne obszary leśne na Warmii to grunt pod budowę ekskluzywnego ośrodka wypoczynkowego. Inwestycja powstaje w pełnej zgodzie z naturą – bez wycinki zdrowych drzew i przy wykorzystaniu wyłącznie ekologicznych materiałów. Docelowo kompleks będzie składał się z aparthotelu oraz 20 domków w stylu nowoczesnej stodoły. Ma przyciągać osoby pragnące aktywnego lub leniwego wypoczynku na łonie natury, z dala od zgiełku wielkich miast.
Jeszcze przed rozpoczęciem prac budowlanych zostaliśmy partnerem Eco Masurii w pełnym zakresie działań marketingowych i brandingu. Poniższe case study będzie dotyczyć pierwszego etapu współpracy, który obejmował stworzenie marki od podstaw oraz komunikację skierowaną do przyszłych inwestorów.
Cel komunikacyjny
Inwestycja cechuje się nietypowym jak na tego typu działalność modelem biznesowym. Zarówno apartamenty, jak i domki zostaną sprzedane prywatnym właścicielom pod przyszły wynajem dla gości. Za obsługę hotelarską obiektów ma jednak odpowiadać spółka Eco Masuria, a ich właściciel będzie otrzymywał stałą część zysków z funkcjonowania ośrodka. Dostanie także możliwość pobytu właścicielskiego przez 10 dni w roku.
Nadrzędnym celem pierwszego etapu komunikacji marketingowej było więc pozyskanie kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu. Jednocześnie musieliśmy już teraz myśleć o tym, jak nowy ośrodek w przyszłości będzie komunikować się ze swoimi gośćmi, aby zachować wymaganą spójność wizerunku i języka.
Założenia strategiczne
Przeprowadzone rozmowy z klientem i jego partnerami biznesowym dały nam do zrozumienia, że przekazy skierowane do potencjalnych inwestorów oraz do przyszłych gości – pomimo oczywistych różnic – będą miały bardzo istotny wspólny mianownik. Aby ktoś zechciał zainwestować w domek lub apartament w takim miejscu jak to, musi najpierw je poznać i zakochać się w nim.
W takim rozumieniu przedsiębiorca także powinien być traktowany jak gość, który odkrywa piękno okolic Zalewu Wiślanego i pragnie je poznać na własnej skórze. Dlatego w komunikacji zdecydowaliśmy się postawić w pierwszej kolejności na argumenty emocjonalne, a w drugiej kolejności – racjonalne, związane ściśle z inwestowaniem w projekt Eco Masurii.
Działania
Naming
Narusa Leśna Przystań to intrygujące połączenie morza i lasu z odwołaniem do lokalizacji kompleksu – rzeki i miejscowości Narusa. Choć nazwa ta wydaje się prosta, mówi o marce wszystko, co trzeba przy pierwszym kontakcie z odbiorcą. Przede wszystkim sugeruje charakter miejsca: bezpieczną przestrzeń, pełną ciszy i spokoju. Jednocześnie wskazuje na las, który jest na wyciągnięcie ręki – bliżej niż gdziekolwiek indziej.
Na potrzeby komunikacji z inwestorami i partnerami przewidzieliśmy dodatkowy wariant nazwy: Narusa Leśna Przystań Biznesu.
Osobowość marki
DNA marki czerpie z połączenia trzech wzajemnie uzupełniających się archetypów: Odkrywcy, Czarodzieja i Kochanka. Odkrywca to indywidualista tęskniący za lepszym światem, czerpiący z życia pełnymi garściami. Czarodziej jest wizjonerem, który nie boi się wyzwań i zamienia marzenia w rzeczywistość. Kochanek zaś dzieli się miłością, jest sensualny, pełen pasji, pobudza zmysły i kojarzy się z wyjątkowymi doznaniami. Taki właśnie miks cech przypisaliśmy marce Narusa Leśna Przystań.
Big idea
Claim
Storytelling
Elementem podkreślającym cechy marki oraz wspierającym jej kluczowy przekaz jest stworzona w całości przez nas legenda o pięknej rusałce Narusie. Ta niezwykła baśń ma na celu wprowadzić odbiorcę w klimat magicznej Warmii, a następnie złożyć mu pewną obietnicę – że gdy przyjedzie do Narusy, zakocha się w niej tak, jak bohaterowie opowieści zakochiwali się w fantastycznej postaci zamieszkującej te tereny.
Sygnet
Logo
Key visual
Materiały firmowe
Key visual
Strona internetowa
Materiały firmowe
Kampania Facebook Ads
Kampania Google Ads
Mailing
Ponad 1000 leadów pozyskanych w ciągu
2 miesięcy kampanii zaowocowało
sprzedażą obiektów o łącznej wartości
kilku milionów złotych.
Efekty
Dzięki naszym zintegrowanym działaniom marka Narusa Leśna Przystań weszła na rynek inwestycyjny z unikatową i dobrze zakomunikowaną propozycją sprzedaży. Atrakcyjny wizerunek i angażujące przekazy marketingowe przełożyły się na sprzedaż pierwszych obiektów pod późniejszy wynajem dla gości. Każdy z domków i apartamentów wart jest kilkaset tysięcy złotych. W tej perspektywie zyski wielokrotnie przerosły koszty, jakie poniósł klient na kampanie leadowe. A przecież to dopiero początek! Nie możemy doczekać się kolejnych wspólnych działań, zwłaszcza tych ukierunkowanych na gości hotelowych. Ci już niebawem zaczną zjeżdżać się do Narusy, by oddać się błogiemu wypoczynkowi na łonie natury.