Nowoczesny domek w kompleksie wypoczynkowym Narusa Leśna Przystań, dla którego prowadziliśmy działania marketingowe.

Cel komunikacyjny

Inwestycja cechuje się nietypowym jak na tego typu działalność modelem biznesowym. Zarówno apartamenty, jak i domki zostaną sprzedane prywatnym właścicielom pod przyszły wynajem dla gości. Za obsługę hotelarską obiektów ma jednak odpowiadać spółka Eco Masuria, a ich właściciel będzie otrzymywał stałą część zysków z funkcjonowania ośrodka. Dostanie także możliwość pobytu właścicielskiego przez 10 dni w roku.

Nadrzędnym celem pierwszego etapu komunikacji marketingowej było więc pozyskanie kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu. Jednocześnie musieliśmy już teraz myśleć o tym, jak nowy ośrodek w przyszłości będzie komunikować się ze swoimi gośćmi, aby zachować wymaganą spójność wizerunku i języka.

Założenia strategiczne

Przeprowadzone rozmowy z klientem i jego partnerami biznesowym dały nam do zrozumienia, że przekazy skierowane do potencjalnych inwestorów oraz do przyszłych gości – pomimo oczywistych różnic – będą miały bardzo istotny wspólny mianownik. Aby ktoś zechciał zainwestować w domek lub apartament w takim miejscu jak to, musi najpierw je poznać i zakochać się w nim.

W takim rozumieniu przedsiębiorca także powinien być traktowany jak gość, który odkrywa piękno okolic Zalewu Wiślanego i pragnie je poznać na własnej skórze. Dlatego w komunikacji zdecydowaliśmy się postawić w pierwszej kolejności na argumenty emocjonalne, a w drugiej kolejności – racjonalne, związane ściśle z inwestowaniem w projekt Eco Masurii.

Działania

Koncepcja komunikacji
Tradycyjnie współpracę rozpoczęliśmy od przygotowania koncepcji komunikacji marki. Około 100-stronicowy dokument zawiera wszystko, co potrzebne do rozpoczęcia działań marketingowych, z uwzględnieniem dwóch ścieżek komunikacji: do inwestora i gościa.
Identyfikacja wizualna
Następnie nasz zespół designerski opracował system identyfikacji wizualnej nowej marki: logo, key visual, kolorystykę i typografię najlepiej oddające naszą ideę kreatywną.
Materiały promocyjne
Wyposażyliśmy klienta w zestaw narzędzi i materiałów do wykorzystania w praktyce marketingowej i sprzedażowej – zarówno w realu, jak i w digitalu.
Sesja zdjęciowa
Wybraliśmy się na miejsce inwestycji nad Zalewem Wiślanym, aby jak najlepiej wczuć się w tamtejszy klimat. I przy okazji pozyskać obszerny materiał zdjęciowy.
Produkcje wideo
Na wycieczkę do Fromborka zabraliśmy naszą ekipę filmową, która przez kilka dni – od świtu do zmroku – przemierzała las i plażę, chwytając ujęcia do trzech materiałów filmowych.
Strona internetowa
Stworzyliśmy też atrakcyjną stronę dotyczącą inwestycyjnych aspektów marki. W dalszych działaniach posłużyła nam za narzędzie pozyskiwania leadów sprzedażowych.
Social media
Komunikacja i reklama w mediach społecznościowych była prowadzona dwutorowo z dużym naciskiem na przekazy skierowane do potencjalnych inwestorów.
Kampania Google Ads
Nie mogło obejść się bez skutecznej kampanii PPC. To właśnie ona – obok Facebook Ads – okazała się głównym źródłem kontaktów sprzedażowych, jakie pozyskaliśmy dla klienta.
Mailing
Na nowej stronie internetowej rzecz jasna nie zabrakło możliwości zapisu do newslettera, w ramach którego informowaliśmy naszą społeczność o nowościach i wydarzeniach związanych z inwestycją.
Tło marki Narusa Leśna Przystań zawiera kontur złożony z prostych linii, które układają się w kształt drzewa.
Logo marki Narusa Leśna Przystań, które przygotowała agencja marketingowa z Gliwic, zwizualizowane na drewnie.

Naming

Narusa Leśna Przystań to intrygujące połączenie morza i lasu z odwołaniem do lokalizacji kompleksu – rzeki i miejscowości Narusa. Choć nazwa ta wydaje się prosta, mówi o marce wszystko, co trzeba przy pierwszym kontakcie z odbiorcą. Przede wszystkim sugeruje charakter miejsca: bezpieczną przestrzeń, pełną ciszy i spokoju. Jednocześnie wskazuje na las, który jest na wyciągnięcie ręki – bliżej niż gdziekolwiek indziej.

Na potrzeby komunikacji z inwestorami i partnerami przewidzieliśmy dodatkowy wariant nazwy: Narusa Leśna Przystań Biznesu.

Osobowość marki

DNA marki czerpie z połączenia trzech wzajemnie uzupełniających się archetypów: Odkrywcy, Czarodzieja i Kochanka. Odkrywca to indywidualista tęskniący za lepszym światem, czerpiący z życia pełnymi garściami. Czarodziej jest wizjonerem, który nie boi się wyzwań i zamienia marzenia w rzeczywistość. Kochanek zaś dzieli się miłością, jest sensualny, pełen pasji, pobudza zmysły i kojarzy się z wyjątkowymi doznaniami. Taki właśnie miks cech przypisaliśmy marce Narusa Leśna Przystań.

Big idea

Wizja miejsca Narusa Leśna Przystań zasadza się na dwóch filarach: lifestyle`owym i romantycznym. Pierwszy czerpie ze szwedzkiej koncepcji lagom, tłumaczonej jako „w sam raz, dokładnie tyle, ile trzeba”. Zakłada ona przede wszystkim spokojny, pozbawiony pośpiechu styl życia, a także zachęca do zgłębiania sztuki równowagi. W tym kontekście Leśna Przystań jest ukazywana jako miejsce pozwalające na „przełączenie się” w tryb slow life, zaznanie spokoju na łonie natury oraz regenerację duszy i ciała. Filar romantyczny ma na celu budować wyjątkową aurę Narusy i otaczających ją terenów oraz udowodniać, że w miejscu tym można się wręcz zakochać. Unikatowy, romantyczny klimat rodem z baśni lub ballad wyróżnia markę na tle innych inwestycji. Ponadto działa na emocje odbiorców i pozwala im poczuć wyjątkową aurę, jeszcze zanim odwiedzą to miejsce.

Claim

Zapragnij, zaznaj, zatęsknij
Slogan został skonstruowany na zasadzie triady – składa się z trzech członów, z których każdy wnosi do całości nowe znaczenie. Oddają one ciąg przyczynowo-skutkowy uczuć, jakie pojawiają się u odbiorcy przy kontakcie z marką. Najpierw jest to pragnienie błogiego wypoczynku i obcowania z naturą, następnie doświadczanie niepowtarzalnego piękna Narusy, a na koniec tęsknota i chęć ponownego odwiedzenia tego miejsca.
Rusałka Narusa to fukcyjna postać, którą stworzyliśmy na potrzeby barwnego storytellingu wokół marki Narusa Leśna Przystań.

Storytelling

Elementem podkreślającym cechy marki oraz wspierającym jej kluczowy przekaz jest stworzona w całości przez nas legenda o pięknej rusałce Narusie. Ta niezwykła baśń ma na celu wprowadzić odbiorcę w klimat magicznej Warmii, a następnie złożyć mu pewną obietnicę – że gdy przyjedzie do Narusy, zakocha się w niej tak, jak bohaterowie opowieści zakochiwali się w fantastycznej postaci zamieszkującej te tereny.

Agencja marketingowa z Gliwic jest odpowiedzialna za stworzenie pełnej koncepcji komunikacji marki hotelarskiej Narusa Leśna Przystań.

Sygnet

Jedna z części składowych logo marki Narusa Leśna Przystań przedstawia kontur nowoczesnego domku wypoczynkowego.
+=
Jedna z części składowych logo marki Narusa Leśna Przystań przedstawia drzewo symbolizujące otoczenie, w którym leży ośrodek.
+=
Jedna z części składowych logo marki Narusa Leśna Przystań przedstawia fale kojarzące się z nadmorską lokalizacją ośrodka.
+=
Kompletne logo marki Narusa Leśna Przystań składające się z trzech elementów, z których każdy niesie inne skojarzenia.
+=
Logo marki Narusa Leśna Przystań składa się elementów symbolizujących cechy ośrodka, a zwłaszcza jego lokalizację w sercu natury.

Logo

Zaprojektowaliśmy znak, który łączy w sobie kluczowe cechy marki. Kontur domku wskazuje na charakterystyczną architekturę ośrodka. Wpisane w niego drzewo symbolizuje leśną scenerię, natomiast fale nawiązują do Zalewu Wiślanego i rzeki Narusy – czyli wyjątkowej lokalizacji inwestycji. Złotawa barwa oddaje luksus i komfort wypoczynku w Leśnej Przystani. Jednocześnie nie ma tu miejsca na przepych i wystawność, dlatego zdecydowaliśmy się na dość prosty font.
Broszura zaprojektowana przez nas z myślą o przyszłych inwestorach i partnerach biznesowych naszego klienta.

Key visual

Narusa Leśna Przystań posiada spójny system identyfikacji wizualnej, w skład którego oprócz logo wchodzi także graficzny motyw przewodni. Zawiera on elementy widoczne w znaku marki, dostosowane w taki sposób, by stanowiły atrakcyjną oprawę wszelkich materiałów drukowanych, strony internetowej czy publikacji w social mediach.
Projekt wizytówek dla przedstawicieli handlowych spółki Eco Masuria, właściciela marki Narusa Leśna Przystań.

Materiały firmowe

Wśród projektów materiałów firmowych i promocyjnych, jakie przygotowaliśmy dla klienta, znalazły się: folder, wizytówki, prezentacja multimedialna, banery reklamowe, wizualizacje obiektów, rollup, papeteria mailingowa czy obrandowanie floty firmowej.
Tło marki Narusa Leśna Przystań zawiera kontur złożony z prostych linii, które układają się w kształt drzewa.
Wizualizacja landing page`a, który służył pozyskiwaniu leadów sprzedażowych do potencjalnych inwestorów.

Key visual

Na czas przygotowywania nowej strony internetowej dla inwestorów stworzyliśmy prosty landing page. Za jego pośrednictwem mogliśmy pozyskiwać leady sprzedażowe już na wczesnym etapie współpracy. Na użytkowników przekierowanych z Google Ads i mediów społecznościowych czekała możliwość zapisania się do newslettera i szybkiego kontaktu z przedstawicielem marki.
Wizualizacja strony internetowej Narusy Leśnej Przystani – nowoczesnej, estetycznej i dostosowanej do wymiarów urządzeń mobilnych.

Strona internetowa

Nowa strona inwestycji powstała z myślą o klientach biznesowych. Stworzyliśmy indywidualny projekt graficzny, nasycony zdjęciami i filmami prosto z Narusy. Treści informują użytkownika o szczegółach projektu Leśnej Przystani i korzyściach płynących z zakupu apartamentu lub domku.
Działania agencji marketingowej dla hotelu mogą przybierać wiele form oraz wykorzystywać wiele kanałów i narzędzi przekazu.
Piękny, tajemniczy i dziki las w Narusie. Jest to kadr z filmu promocyjnego, który stworzyliśmy dla klienta z Warmii.

Materiały firmowe

Klient zaprosił nas na kilkudniowy wyjazd na miejsce inwestycji. W tym czasie nasza ekipa fotograficzno-filmowa zwiedziła wybrzeże Zalewu Wiślanego, narusański las oraz Frombork w poszukiwaniu wyjątkowych ujęć lokalnej przyrody i atrakcji regionu. Choć mróz silnie dawał nam się we znaki, wróciliśmy z bogatym materiałem zdjęciowym do wykorzystania w komunikacji.
Myszołów siedzi na gałęzi w lesie otaczającym ośrodek wypoczynkowy Narusa Leśna Przystań. Jest to kadr z filmu promocyjnego.Ludzie zgromadzeni przy ognisku podczas spotkania inwestorów na terenie budowy Narusy Leśnej Przystani. Jest to kadr z filmu promocyjnego.Para inwestorów wypowiada się w relacji wideo stworzonej przez nas na potrzeby promocji marki klienta.

Reportaż i relacja video

Nasza wizyta na Warmii zaowocowała kilkoma materiałami filmowymi. Wśród nich znalazły się: reportaż z udziałem osób związanych z inwestycją, relacja ze spotkania integracyjnego inwestorów oraz spot ukazujący piękną przyrodę Narusy w zimowej scenerii.
Tło marki Narusa Leśna Przystań zawiera kontur złożony z prostych linii, które układają się w kształt drzewa.
W ramach działań marketingowych przeprowadziliśmy skuteczną kampanię Facebook Ads, dzięki której pozyskaliśmy wiele leadów.

Kampania Facebook Ads

Spójnie prowadzona komunikacja na Facebooku, Instagramie i LinkedIn została uzupełniona o kampanię reklamową skierowaną do potencjalnych inwestorów. Oddziaływanie na emocje związane z miejscem w połączeniu z racjonalną argumentacją na temat inwestycji przyniosła efekty w postaci sprzedanych domków i apartamentów.

Kampania Google Ads

Leady pozyskiwaliśmy również za pośrednictwem Google Ads. Intensywna kampania PPC w wyszukiwarce oraz reklamy banerowe na stronach o podobnej tematyce znacząco przyczyniły się do sukcesu klienta.

Mailing

Regularne przypominanie o inwestycji to ważny element naszej komunikacji z osobami, które wyraziły zainteresowanie marką. Newsletter posłużył nam za jedno z narzędzi informowania o postępie prac budowlanych i nowych możliwościach współpracy biznesowej.

Ponad 1000 leadów pozyskanych w ciągu
2 miesięcy kampanii zaowocowało
sprzedażą obiektów o łącznej wartości
kilku milionów złotych.

Efekty

Dzięki naszym zintegrowanym działaniom marka Narusa Leśna Przystań weszła na rynek inwestycyjny z unikatową i dobrze zakomunikowaną propozycją sprzedaży. Atrakcyjny wizerunek i angażujące przekazy marketingowe przełożyły się na sprzedaż pierwszych obiektów pod późniejszy wynajem dla gości. Każdy z domków i apartamentów wart jest kilkaset tysięcy złotych. W tej perspektywie zyski wielokrotnie przerosły koszty, jakie poniósł klient na kampanie leadowe. A przecież to dopiero początek! Nie możemy doczekać się kolejnych wspólnych działań, zwłaszcza tych ukierunkowanych na gości hotelowych. Ci już niebawem zaczną zjeżdżać się do Narusy, by oddać się błogiemu wypoczynkowi na łonie natury.

Działania agencji marketingowej dla hotelu mogą przybierać wiele form oraz wykorzystywać wiele kanałów i narzędzi przekazu.
Czujesz, że nadszedł czas na zmiany?
Konrad DrozdPorozmawiajmy o potrzebach Twojej marki
Konrad Drozd – człowiek odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych klientów, nawiązywanie z nimi relacji oraz przygotowywanie indywidualnie skrojonych ofert.