Zapragnij, zaznaj, zatęsknij
| Marka: | Narusa Leśna Przystań |
|---|---|
| Branża: | HoReCa, deweloperska |
| Typ projektu: | branding |
| Działania: | wideo, strona internetowa, strategia komunikacji, social media, materiały promocyjne, mailing, kampania Google Ads, identyfikacja wizualna, foto |
Firma Eco Masuria we współpracy z Klubem Przedsiębiorczości weszła w posiadanie ogromnych połaci terenu nad Zalewem Wiślanym, na granicy Fromborka i osady Narusy. Dotąd niezagospodarowane, dzikie i niezwykle piękne obszary leśne na Warmii to grunt pod budowę ekskluzywnego ośrodka wypoczynkowego. Inwestycja powstaje w pełnej zgodzie z naturą – bez wycinki zdrowych drzew i przy wykorzystaniu wyłącznie ekologicznych materiałów. Docelowo kompleks będzie składał się z aparthotelu oraz 20 domków w stylu nowoczesnej stodoły. Ma przyciągać osoby pragnące aktywnego lub leniwego wypoczynku na łonie natury, z dala od zgiełku wielkich miast. Jeszcze przed rozpoczęciem prac budowlanych zostaliśmy partnerem Eco Masurii w pełnym zakresie działań marketingowych i brandingu. Poniższe case study będzie dotyczyć pierwszego etapu współpracy, który obejmował stworzenie marki od podstaw oraz komunikację skierowaną do przyszłych inwestorów.
Założenia strategiczne
Przeprowadzone rozmowy z klientem i jego partnerami biznesowym dały nam do zrozumienia, że przekazy skierowane do potencjalnych inwestorów oraz do przyszłych gości – pomimo oczywistych różnic – będą miały bardzo istotny wspólny mianownik. Aby ktoś zechciał zainwestować w domek lub apartament w takim miejscu jak to, musi najpierw je poznać i zakochać się w nim.
W takim rozumieniu przedsiębiorca także powinien być traktowany jak gość, który odkrywa piękno okolic Zalewu Wiślanego i pragnie je poznać na własnej skórze. Dlatego w komunikacji zdecydowaliśmy się postawić w pierwszej kolejności na argumenty emocjonalne, a w drugiej – racjonalne, związane ściśle z inwestowaniem w projekt Eco Masurii.
Cele komunikacji
Inwestycja cechuje się nietypowym jak na tego typu działalność modelem biznesowym. Zarówno apartamenty, jak i domki zostaną sprzedane prywatnym właścicielom pod przyszły wynajem dla gości. Za obsługę hotelarską obiektów ma jednak odpowiadać spółka Eco Masuria, a ich właściciel będzie otrzymywał stałą część zysków z funkcjonowania ośrodka. Dostanie także możliwość pobytu właścicielskiego przez 10 dni w roku.
Nadrzędnym celem pierwszego etapu komunikacji marketingowej było więc pozyskanie kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu. Jednocześnie musieliśmy już teraz myśleć o tym, jak nowy ośrodek w przyszłości będzie komunikować się ze swoimi gośćmi, aby zachować wymaganą spójność wizerunku i języka.
Osobowość marki
DNA marki czerpie z połączenia trzech wzajemnie uzupełniających się archetypów: Odkrywcy, Czarodzieja i Kochanka. Odkrywca to indywidualista tęskniący za lepszym światem, czerpiący z życia pełnymi garściami. Czarodziej jest wizjonerem, który nie boi się wyzwań i zamienia marzenia w rzeczywistość. Kochanek zaś dzieli się miłością, jest sensualny, pełen pasji, pobudza zmysły i kojarzy się z wyjątkowymi doznaniami. Taki właśnie miks cech przypisaliśmy marce Narusa Leśna Przystań.
Big idea
Wizja miejsca Narusa Leśna Przystań zasadza się na dwóch filarach: lifestyle`owym i romantycznym. Pierwszy czerpie ze szwedzkiej koncepcji lagom, tłumaczonej jako „w sam raz, dokładnie tyle, ile trzeba”. Zakłada ona przede wszystkim spokojny, pozbawiony pośpiechu styl życia, a także zachęca do zgłębiania sztuki równowagi. W tym kontekście Leśna Przystań jest ukazywana jako miejsce pozwalające na „przełączenie się” w tryb slow life, zaznanie spokoju na łonie natury oraz regenerację duszy i ciała. Filar romantyczny ma na celu budować wyjątkową aurę Narusy i otaczających ją terenów oraz udowodniać, że w miejscu tym można się wręcz zakochać. Unikatowy, romantyczny klimat rodem z baśni lub ballad wyróżnia markę na tle innych inwestycji. Ponadto działa na emocje odbiorców i pozwala im poczuć się dobrze, jeszcze zanim odwiedzą to miejsce.
Naming
Narusa Leśna Przystań to intrygujące połączenie morza i lasu z odwołaniem do lokalizacji kompleksu – rzeki i miejscowości Narusa. Choć nazwa ta wydaje się prosta, mówi o marce wszystko, co istotne przy pierwszym kontakcie z odbiorcą. Przede wszystkim sugeruje charakter miejsca: bezpieczną przestrzeń, pełną ciszy i spokoju. Jednocześnie wskazuje na las, który jest na wyciągnięcie ręki – bliżej niż gdziekolwiek indziej. Na potrzeby komunikacji z inwestorami i partnerami przewidzieliśmy dodatkowy wariant nazwy: Narusa Leśna Przystań Biznesu.
Claim
Slogan marki ma formę triady – składa się z trzech członów, z których każdy wnosi nowe znaczenie. Oddają one ciąg przyczynowo-skutkowy uczuć, jakie pojawiają się u odbiorcy przy kontakcie z marką. Najpierw jest to pragnienie błogiego wypoczynku i obcowania z naturą, następnie doświadczanie niepowtarzalnego piękna Narusy, a na koniec tęsknota i chęć ponownego odwiedzenia tego miejsca.
Storytelling
Elementem podkreślającym cechy marki oraz wspierającym jej kluczowy przekaz jest stworzona w całości przez nas legenda o pięknej rusałce Narusie. Ta niezwykła baśń ma na celu wprowadzić odbiorcę w magiczny klimat Warmii, a następnie złożyć mu pewną obietnicę – że gdy przyjedzie do Narusy, zakocha się w niej tak, jak bohaterowie opowieści zakochiwali się w fantastycznej postaci zamieszkującej te tereny.
Logo
Zaprojektowaliśmy znak, który łączy w sobie kluczowe cechy marki. Kontur domku wskazuje na charakterystyczną architekturę ośrodka. Wpisane w niego drzewo symbolizuje leśną scenerię, natomiast fale nawiązują do Zalewu Wiślanego i rzeki Narusy – czyli wyjątkowej lokalizacji inwestycji. Złotawa barwa oddaje luksus i komfort wypoczynku w Leśnej Przystani. Jednocześnie nie ma tu miejsca na przepych i wystawność, dlatego zdecydowaliśmy się na dość prosty font.
Key visual
Zaprojektowaliśmy znak, który łączy w sobie kluczowe cechy marki. Kontur domku wskazuje na charakterystyczną architekturę ośrodka. Wpisane w niego drzewo symbolizuje leśną scenerię, natomiast fale nawiązują do Zalewu Wiślanego i rzeki Narusy – czyli wyjątkowej lokalizacji inwestycji. Złotawa barwa oddaje luksus i komfort wypoczynku w Leśnej Przystani. Jednocześnie nie ma tu miejsca na przepych i wystawność, dlatego zdecydowaliśmy się na dość prosty font.
Landing page
Na czas przygotowywania nowej strony internetowej dla inwestorów stworzyliśmy prosty landing page. Za jego pośrednictwem mogliśmy pozyskiwać leady sprzedażowe już na wczesnym etapie współpracy. Na użytkowników przekierowanych z Google Ads i mediów społecznościowych czekała możliwość zapisania się do newslettera i szybkiego kontaktu z przedstawicielem marki.

Strona internetowa
Nowa strona inwestycji powstała z myślą o partnerach biznesowych. Stworzyliśmy indywidualny projekt graficzny, nasycony zdjęciami i filmami prosto z Narusy. Treści informują użytkownika o szczegółach projektu Leśnej Przystani i korzyściach płynących z zakupu apartamentu lub domku.


Sesja plenerowa
Klient zaprosił nas na kilkudniowy wyjazd na miejsce inwestycji. W tym czasie nasza ekipa fotograficzno-filmowa zwiedziła wybrzeże Zalewu Wiślanego, narusański las oraz Frombork w poszukiwaniu wyjątkowych ujęć lokalnej przyrody i atrakcji regionu. Choć mróz silnie dawał nam się we znaki, wróciliśmy z bogatym materiałem zdjęciowym do wykorzystania w komunikacji.
Reportaż i relacja wideo
Nasza wizyta na Warmii zaowocowała kilkoma materiałami filmowymi. Wśród nich znalazły się: reportaż z udziałem osób związanych z inwestycją, relacja ze spotkania integracyjnego inwestorów oraz spot ukazujący piękną przyrodę Narusy w zimowej scenerii.
Kampania Facebook Ads
Spójnie prowadzona komunikacja na Facebooku, Instagramie i LinkedIn została uzupełniona o kampanię reklamową skierowaną do potencjalnych inwestorów. Oddziaływanie na emocje związane z miejscem w połączeniu z racjonalną argumentacją na temat inwestycji przyniosła efekty w postaci sprzedanych domków i apartamentów.
Kampania Google Ads
Leady pozyskiwaliśmy również za pośrednictwem Google Ads. Intensywna kampania PPC w wyszukiwarce oraz reklamy banerowe na stronach o podobnej tematyce znacząco przyczyniły się do sukcesu klienta.
Mailing
Regularne przypominanie o inwestycji to ważny element naszej komunikacji z osobami, które wyraziły zainteresowanie marką. Newsletter posłużył nam za jedno z narzędzi informowania o postępie prac budowlanych i nowych możliwościach współpracy biznesowej.
Ponad 1000 leadów pozyskanych w ciągu 2 miesięcy kampanii zaowocowało sprzedażą obiektów o łącznej wartości kilku milionów złotych.
Efekty
Dzięki naszym zintegrowanym działaniom marka Narusa Leśna Przystań weszła na rynek inwestycyjny z unikatową i dobrze zakomunikowaną propozycją sprzedaży. Atrakcyjny wizerunek i angażujące przekazy marketingowe przełożyły się na sprzedaż pierwszych obiektów pod późniejszy wynajem dla gości. Każdy z domków i apartamentów wart jest kilkaset tysięcy złotych. W tej perspektywie zyski wielokrotnie przerosły koszty, jakie poniósł klient na kampanie leadowe. A przecież to dopiero początek! Nie możemy doczekać się kolejnych wspólnych działań, zwłaszcza tych ukierunkowanych na gości hotelowych. Ci już niebawem zaczną zjeżdżać się do Narusy, by oddać się błogiemu wypoczynkowi na łonie natury.
Napędźmy rozwój Twojej marki!
Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.