By dotrzymać Ci kroku
Marka: | NOE |
---|---|
Branża: | obuwnicza |
Typ projektu: | rebranding |
Działania: | strategia komunikacji, reklama Meta Ads, komunikacja w social mediach, kompleksowa obsługa agencyjna, identyfikacja wizualna, działania e-commerce |
NOE (dawniej NoeVision) to rodzinny biznes z ponad 50-letnią tradycją ręcznego wytwarzania butów ze skóry. Marka kieruje swoje obuwie przede wszystkim do kobiet gotowych zapłacić więcej za wysokiej jakości materiał i solidne wykonanie. Jej sklep internetowy pozwala na zamówienie butów dostosowanych do gustu, preferencji i rozmiarów (również tych specyficznych) każdej klientki.
Pomimo tak długiej obecności na rynku marka pozostawała bardzo słabo rozpoznawalna. Jej wizerunek nie wyróżniał się niczym pozytywnym, był archaiczny i niespójny. Firma zwróciła się więc do nas z potrzebą przygotowania strategii, która pociągnie za sobą konkretne zmiany – zarówno w tożsamości marki, jaki i metodach pozyskiwania nowych odbiorców.

Założenia początkowe
Grupę docelową NoeVision podzieliliśmy na 3 podgrupy:
- młode kobiety, które za pomocą butów podkreślają swój indywidualny styl, a także dokonują zakupu w oparciu o ważne dla nich idee, takie jak less waste czy wspieranie małych, polskich firm;
- kobiety dojrzałe, potrzebujące butów przede wszystkim wygodnych i trwałych, często stworzonych na miarę;
- kobiety ze szczególnymi potrzebami co do rozmiaru lub kształtu obuwia, chcące poczuć się wygodnie, a zarazem wyjątkowo.
Naszym głównym wyzwaniem miało być więc przygotowanie takiej komunikacji, która trafi do każdej z tych podgrup. Mówienie o atutach marki postanowiliśmy przekuć na atrakcyjny język korzyści, a wszystko to opakować ciekawą, angażującą narracją.
Cele komunikacji
- Nadanie marce NoeVision charakteru i spójności.
- Zwiększenie jej rozpoznawalności wśród kobiet zainteresowanych dobrym obuwiem.
- Poszerzenie grona użytkowników sklepu internetowego.
- Poprawienie wyników sprzedażowych.


Osobowość marki
Nową tożsamość producenta obuwia zbudowaliśmy w oparciu o archetyp Twórcy i wartości takie jak: pasja tworzenia, indywidualizm piękno i styl, tradycja czy bliskie relacje. Zaproponowana przez nas osobowość marki ujawnia się m.in. w jej niestandardowym podejściu do produkcji butów. Twórcze podejście wpływa na postrzeganie jej wyrobów jako wyjątkowych pod względem jakości i trwałości, a także wykonywanych zawsze z myślą o konkretnej właścicielce – a więc za każdym razem nieco inaczej.
Naming
Jednym z problemów wyjściowych NoeVision była sama jej nazwa, która przywodziła na myśl usługi optyczne lub organizację o charakterze religijnym. W ramach strategii rebrandingu zaproponowaliśmy więc klientowi skrócenie jej do „NOE”. Taki zabieg pozwolił pozbyć się niechcianych skojarzeń bez wprowadzania zbyt radykalnych zmian, które mogłyby zdezorientować dotychczasowych klientów. Nowym odbiorcom ułatwił z kolei zapamiętywanie i wymowę nazwy.

Big idea
Motyw przewodni komunikacji oparliśmy na następującym założeniu:
NOE to marka, która w swoim starannym rzemiośle nieustannie podąża za konsumentkami i dopasowuje się do nich, by służyć im przez lata.
Claim
Zaproponowaliśmy slogan kojarzący się z byciem blisko klientki, dopasowywaniem się do niej, podążaniem za jej wymaganiami i pragnieniami, które zmieniają się wraz z modą. To wszystko znajduje odzwierciedlenie w ofercie marki, dającej możliwość zamówienia dokładnie takich butów, jakich oczekuje konsumentka. Co więcej, bezpośredni zwrot do adresata w claimie już na starcie ustawia markę na budowanie relacji i skracanie dystansu. Są to elementy konieczne do pozyskania zaufania potencjalnych odbiorców i stworzenia lojalnej społeczności.

System identyfikacji wizualnej
Wraz z nową nazwą konieczne było opracowanie zupełnie świeżego klucza wizualnego oraz logo. Tym razem postawiliśmy na elegancką, minimalistyczną czerń, podkreślającą rzemieślniczy charakter marki. Jej nowy znak to jeden z tych przykładów logotypu, który zgrabnie łączy klasykę z nowoczesnością, by z jednej strony uwypuklić zakorzenienie NOE w tradycji, a z drugiej – podkreślić gotowość do podążania za tym, co aktualnie podoba się kobietom. Cała identyfikacja wizualna wpisuje się w trend upraszczania form, stawiając ją wizualnie w jednym szeregu z najlepszymi markami modowymi.




Kampania Google Ads
Po opracowaniu strategii komunikacji i klucza wizualnego szybko przeszliśmy do działań wspierających sprzedaż. Postawiliśmy przede wszystkim na Google Ads. W ciągu 4 pierwszych miesięcy współpracy – dzięki właściwemu targetowaniu i chwytliwym komunikatom w wyszukiwarce – udało nam się doprowadzić do 338 transakcji (wykonanych po przejściu z reklamy do sklepu). Łączna kwota tych zakupów wyniosła 129 tys. zł. Co jednak najważniejsze, klient na reklamę Google wydał tylko 7 tys. zł.
Oznacza to, że wygenerowaliśmy dla niego aż 18-krotny zwrot z inwestycji!
-
4 miesiące
- >>
-
7 tys. zł
koszt reklamy
- >>
-
388
transakcji
- >>
-
129 tys. zł
przychód zakupów
Facebook i Instagram
Profil NOE na Facebooku zawiera treści odwołujące się zarówno do emocji, jak i do rozsądku. Publikowane przez nas komunikaty przyciągnęły uwagę eleganckimi i minimalistycznymi kreacjami. Subtelnie nawiązywaliśmy do tego, jak marka łączy rozwój i nowoczesność (widoczne w projektach obuwia) z tradycyjną szewską szkołą. To wszystko uzupełnialiśmy konkretnymi hasłami, które wzbudzały zaufanie i podkreślały transparentność marki.
Oprócz postów produktowych na profilu można również znaleźć przekazy o charakterze lifestyle’owym, których celem było podtrzymywanie zaangażowania odbiorców.
Komunikację na Instagramie prowadziliśmy hybrydowo – korzystając z eleganckich, przemyślanych postów publikowanych również na Facebooku i łącząc je z bardziej spontanicznymi treściami, tworzonymi na bieżąco.






Kampania Meta Ads
działaniach promocyjnych na Facebooku i Instagramie skupiliśmy się głównie na reklamach sprzedażowych, przekierowujących do sklepu internetowego. Intensywnie promowaliśmy obuwie NOE, stosując głównie produktowe reklamy karuzelowe.
W jednej z kampanii sprzedażowych o łącznym budżecie 500 zł udało nam się uzyskać 11 563 kliknięć w produkt, co daje niesamowicie niski koszt za wynik – 0,04 zł za kliknięcie!
-
kampania sprzedażowa
- >>
-
500 zł
budżet na reklamę
- >>
-
11 563
kliknięć
- >>
-
0.04 zł
za kliknięcie
Dzięki dobrze przygotowanym grupom odbiorów mogliśmy trafiać zarówno do zupełnie nowych użytkowniczek, jak i do tych, którym marka NOE jest już dobrze znana. Przemyślane targetowanie przełożyło się na świetne wyniki z kampanii sprzedażowych – pomimo stosunkowo niewielkiego budżetu.
W ciągu 6 miesięcy współpracy za pomocą samych tylko social miediów udało nam się doprowadzić do 355 transakcji (wykonanych po przejściu z Facebooka lub Instagrama do sklepu). Łączna kwota tych zakupów wyniosła ponad 200 tys. zł. Klient na nasze działania w tym zakresie wydał łącznie ok. 20 tys. zł (wliczając w tę sumę budżety reklamowe).
Oznacza to, że wygenerowaliśmy dla niego aż 10-krotny zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych.
-
6 miesięcy współpracy
- >>
-
20 tys. zł
koszty działań w SM
- >>
-
355
transakcji z social mediów
- >>
-
200 tys. zł
przychód zakupów
Inne działania
Dodatkowo, w ramach obsługi agencyjnej zapewniliśmy klientowi kompleksowe doradztwo w zakresie działań marketingowych. Wykonywaliśmy też zadania wynikające z bieżących potrzeb, takie jak przygotowywanie treści newsletterów, projektowanie banerów czy reagowanie na opinie użytkowników.t


Efekty
Dzięki przygotowaniu pełnej strategii komunikacji udało nam się nadać marce spójny, nowoczesny, a zarazem elegancki charakter. Wzbudziliśmy w ten sposób zainteresowanie zarówno stałych, jak i zupełnie nowych klientek, co potwierdzają statystyki odwiedzin sklepu.
Był to również pierwszy krok do działań marketingowych, które po pół roku współpracy przyniosły rezultaty znacznie wykraczające poza początkowe prognozy. Połączenie kampanii Google Ads oraz META Ads zapewniło klientowi 329 tys. zł przychodu przy nakładach równych ok. 27 tys. zł, dając w sumie 12-krotny zwrot z inwestycji. Tak satysfakcjonujący wynik był możliwy dzięki dobrze opracowanej strategii, trafnemu targetowaniu i atrakcyjnie prowadzonej komunikacji.
-
6 miesięcy współpracy
- >>
-
329 tys. zł
przychodu
- >>
-
12-krotny
zwrot z inwestycji
Napędźmy rozwój Twojej marki!
Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.