Crafted for every hand
Marka: | VDS |
---|---|
Branża: | wnętrzarska |
Typ projektu: | rebranding |
Działania: | strategia komunikacji, social media, kampanie digital, identyfikacja wizualna, fotografia produktowa |
VDS to producent klamek oraz multibrandowy dystrybutor marek: VDS, VDS Design, Olivari i DnD z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży. Firma prowadzi przede wszystkim działalność B2B – adresuje swoje produkty do sklepów z drzwiami i wykonawców stolarki otworowej. Koncentruje się także na współpracy z projektantami wnętrz, nie zapominając przy tym o końcowych użytkownikach klamek.
Po latach komunikacyjnej i wizerunkowej stagnacji zarząd VDS zdecydował się na odważny ruch. Już w trakcie pierwszych rozmów okazało się, że aby osiągnąć stawiane przed firmą cele, konieczne będzie nie tyle odświeżenie brandu, co szereg głębszych zmian tożsamościowych. Tych z kolei nie dałoby się zacząć inaczej niż od strategii komunikacji.

Problem komunikacyjny
Marka mierzyła się przede wszystkim z problemem braku czytelnej wartości w komunikacji. Pomimo wielu przewag konkurencyjnych jej przekaz był pozbawiony elementów charakterystycznych – czegoś, co pozwoliłoby pozycjonować VDS na rynku w określonej kategorii. Wysoka jakość klamek, unikatowe wzornictwo, szeroka dostępność, a może świetna obsługa klienta? To wszystko ważne cechy, ale z czym tak naprawdę powinien kojarzyć markę jej klient biznesowy? Na to pytanie miała odpowiedzieć nowa strategia.
Cele komunikacji
- Zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów biznesowych oraz architektów i stylistów wnętrz.
- Osiągnięcie statusu marki z wyższej półki – ewolucja wizerunku w kierunku premium.
- Dotarcie do odpowiednich grup docelowych z konkretną propozycją wartości.
- Umocowanie tej propozycji w świadomości odbiorców z poszczególnych grup.
Założenie koncepcyjne
Jednym z kluczowych atutów VDS jest szeroka i zróżnicowana gama produktów. To coś, co szczególnie doceniają sprzedawcy, którym zależy na swobodnym i możliwie szybkim dostępie do klamek o różnym wzornictwie. Wspólnie z klientem postanowiliśmy oprzeć nasz rebranding na wartości, która wypływa z tej właśnie przewagi – a więc na łatwości zaspokojenia różnych gustów dzięki korzystaniu z szerokiego asortymentu jakościowych klamek.


Claim
Na podstawie przyjętych założeń sformułowaliśmy obietnicę marki:
W ofercie VDS znajdziesz klamki na każdy gust, z których każda reprezentuje najwyższy poziom wykonania i trwałości.
Odtąd VDS pozycjonuje się jako ten dostawca, który zapewnia łatwy dostęp do różnorodnego pod względem designu (lecz stałego co do jakości) asortymentu klamek. Po przeprowadzonym rebrandingu marka – za pośrednictwem swoich dystrybutorów lub architektów – pomaga użytkownikom w realizacji ich własnego pomysłu na drzwi oraz całe pomieszczenie.
Nowy przekaz wpisaliśmy w archetyp Twórcy i uzupełniliśmy takimi wartościami jak: indywidualizm, swoboda tworzenia, różnorodność czy kreatywność. Z połączenia tych komponentów powstała konkretna, unikatowa i spójna propozycja wartości, którą opatrzyliśmy anglojęzycznym sloganem: Crafted for every hand.


System identyfikacji wizualnej
Wraz ze strategią rebrandingu VDS otrzymała zupełnie nową identyfikację wizualną, która wynosi markę ponad branżowy standard – w kierunku półki premium. Słowa kluczowe, jakie zaproponowaliśmy dla tej idei graficznej, to: minimalizm, prostota, klasa i funkcjonalność. Nowy styl kojarzy się przede wszystkim z elegancją, luksusem, dobrym wzornictwem oraz modą.


Fotografia produktowa
Aby zaprezentować szeroki wachlarz klamek VDS, na życzenie klienta przeprowadziliśmy kilka sesji zdjęciowych. Były to zarówno tzw. packshoty, czyli zdjęcia produktów na białym tle, jak i fotografie artystyczne, ukazujące ducha marki oraz budzące odpowiednie skojarzenia i emocje.



Komunikacja w social mediach
VDS jest obecnie aktywna na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. W tych kanałach prowadzimy bieżącą komunikację – dzielimy się życiem firmy, prezentujemy produkty i eksponujemy kluczowe korzyści ze współpracy. Wszystko w myśl idei Crafted for every hand, czyli VDS-owej wersji powiedzenia „Dla każdego coś miłego”.
Choć jest to obietnica bardzo inkluzywna, to jednak nie stara się nikogo zadowolić za wszelką cenę. Marki premium mają to do siebie, że znają swoją wartość, zaś dobra komunikacja musi być o czymś – by nie była o wszystkim i o niczym.






Kampanie Meta Ads
Działania reklamowe VDS w social mediach zaczęliśmy od zbudowania rozpoznawalności wśród docelowych klientów oraz potencjalnych partnerów (architektów). Stosowaliśmy głównie kampanie zasięgowe, które w dalszych etapach wzmacnialiśmy konwersją kierującą na stronę WWW.
Po kilku kampaniach za pomocą narzędzi Meta Ads rozszerzyliśmy grupę odbiorców, budując zasięg 692 840, co przy niszowych cechach targetu jest bardzo dobrym wynikiem.
Dzięki regularnym działaniom i ich optymalizacji udało nam się zredukować koszty kampanii – m.in. koszt za wyświetlenie strony spadł z 3,27 zł do 2,31 zł.
To dało nam idealne warunki do przejścia na kolejny, prowadzony obecnie etap działań reklamowych, jakim jest konwersja sprzedażowa.
Kampanie Google Ads
Równolegle prowadzimy też płatne działania w Google. Stworzyliśmy grupy reklamowe związane z markami produktowymi VDS oraz grupę reklam, które odpowiadają na ogólne zapytania dotyczące klamek i akcesoriów.
Uruchomiliśmy też kampanię produktową, dzięki której użytkownicy mogą zobaczyć odpowiadającą ich preferencjom klamkę już w wynikach wyszukiwania, a następnie przejść na adekwatną podstronę VDS po więcej informacji. Dodatkowo wdrożyliśmy kampanię display, która ma za zadanie budować świadomość marki w jej nowej odsłonie.
Dzięki powiązanym działaniom w Google Ads udało nam się zwiększyć ruch na stronie o 76%.

Kompleksowe wsparcie wdrożeniowe
Rebranding zawsze wiąże się z mnóstwem pracy u podstaw. Nowe katalogi, opakowania, prezentacje firmowe, wizualizacje… To tylko część zadań, jakie dotąd wykonaliśmy dla VDS w ramach pełnej obsługi agencyjnej. Razem z klientem odwiedziliśmy targi 4 Design Days 2024, przeprowadziliśmy szkolenie dla jego przedstawicieli handlowych, a także przygotowaliśmy zestaw publikacji na temat zmian, m.in. dla mediów branżowych. Od początku czuwaliśmy nad prawidłowym wdrożeniem strategii, dzięki czemu proces rebrandingu przebiegł sprawnie i w kontrolowanych warunkach.


Efekty
Strategia komunikacji pozwoliła VDS rozpocząć przemyślane i dobrze skoordynowane działania marketingowe. Przede wszystkim jednak określiła, o czym ma być marka i w jaki sposób powinna komunikować się z otoczeniem. Nowy, atrakcyjny wizerunek to tylko pochodna zmian w jej tożsamości, bez których nie byłoby możliwe przygotowanie spójnego i charakterystycznego przekazu.
Choć rebranding udało nam się wdrożyć z pełnym powodzeniem, to dopiero pierwszy etap naszej współpracy. Przed nami kolejne kampanie reklamowe i nowe cele do osiągnięcia!
Napędźmy rozwój Twojej marki!
Twoje case study będzie inne niż to. Ale podejście do zmian może być równie dobrze przemyślane, kompleksowe i efektywne. Opowiedz nam o potrzebach swojej marki, a my dobierzemy właściwe narzędzia.