jakość ponad normę

logo normapress 2
Normapress to polski dystrybutor maszyn i narzędzi dla branży budowlanej i hydraulicznej. Dostarcza przedsiębiorcom głównie produkty z kategorii hydrauliki siłowej, pneumatyki i centralnego smarowania. Do jej najmocniejszych stron należą: fachowa obsługa i doradztwo, bardzo szeroki asortyment oraz wysoka, potwierdzona jakość oferowanych akcesoriów.

Niestety dotychczasowy sposób prowadzenia komunikacji marketingowej okazał się zawodny z powodu braku spójnego przekazu, który podkreślałby te wartości. Firmie brakowało przemyślanego planu działań promocyjnych, co stanowiło przeszkodę w osiąganiu satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Dodatkowo marce zależało na zwiększeniu swojej atrakcyjności w oczach potencjalnych pracowników, stąd również potrzeba wdrożenia działań employer brandingowych.
01

CELE_KOMUNIKACYJNE

Poprawa wyników sprzedażowych osiąganych na platformie e-commerce.
Wzmocnienie wizerunku profesjonalnej i wiarygodnej firmy, będącej liderem w swojej dziedzinie.
Budowa wizerunku pracodawcy pierwszego wyboru, który tworzy przyjazne warunki pracy.
Wyeksponowanie kluczowych z punktu widzenia klienta atutów marki.
Pokazanie pozytywnych wartości, jakimi kieruje się firma w działaniu, oraz korzyści, jakie czerpią jej klienci.
02

ZAŁOŻENIA_ZMIAN

Współpracę rozpoczęliśmy od przygotowania koncepcji komunikacji marki. Proponowane w niej działania podzieliliśmy na jednorazowe oraz stałe. Wiedzieliśmy, że trzeba zacząć od ustalenia, w jaki sposób Normapress powinna o sobie mówić i na co zwracać szczególną uwagę w swojej komunikacji. Konieczne było również udoskonalenie jej strony internetowej oraz platformy sprzedażowej Norma B2B. Nie mogło obejść się też bez profesjonalnej sesji zdjęciowej i rozwinięcia dotychczas stosowanej identyfikacji wizualnej.

W ramach działań stałych położyliśmy nacisk na komunikację online. Plan marketingowy został przygotowany tak, aby optymalnie wykorzystać budżet, jakim dysponował klient. Skupiliśmy się więc na narzędziach promocji w social mediach oraz e-mail marketingu.

DZIAŁANIA

BIG_IDEA

Jakość ponad normę

Tym, co wyróżnia markę Normapress na tle konkurencji, jest przede wszystkim wysoka jakość: produktów, obsługi klienta, pracy zespołowej itd. Uznaliśmy, że słowo to powinno pojawić się w sloganie. Jednocześnie zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że bardzo wiele marek z przeróżnych branż chwali się właśnie jakością. Odbiorcy są więc już odporni na tego typu określenia, dlatego potrzeba czegoś więcej...

Inspirację do stworzenia ciekawej idei znaleźliśmy w nazwie marki. Wykorzystując zabawę słowną z pojęciem „norma” uzyskaliśmy ciekawy efekt, w którym claim poniekąd doprecyzowuje znaczenie nazwy, a jednocześnie ukierunkowuje uwagę odbiorcy na ważne dla niego wartości.

Określenie „ponad normę” w zaproponowanym claimie oznacza tyle co 'ponadprzeciętnie, powyżej standardów, lepiej niż zwykle'. Taki komunikat przekazuje dziś marka, odnosząc się do różnych aspektów swojej działalności. Dużą zaletą tego sloganu jest jego wariantywność, czyli możliwość modyfikowania w zależności od cechy, którą w danym przekazie chce się wyeksponować, np. "obsługa ponad normę", "satysfakcja ponad normę", "wynagrodzenie ponad normę" itp.

STRONA_INTERNETOWA

Równolegle z tworzeniem koncepcji komunikacji przeprowadziliśmy audyt wizualny, techniczny i SEO strony internetowej Normapress oraz jej platformy zakupowej NormaB2B. Obszerną listę uwag i rekomendacji dotyczących przedstawiliśmy w formie przejrzystego raportu.
Responsywna strona normapress.pl
strona normapress.pl
Kolejnym krokiem było wdrożenie proponowanych zmian i usprawnień. Zmodernizowaliśmy zarówno stronę internetową, jak i jej moduł e-commerce, tak aby zapewnić użytkownikowi jak najlepsze doświadczenie zakupowe.

KSIĘGA_ZNAKU

Logo Normapress nie wymagało zmian. Konieczne było jednak stworzenie graficznego motywu przewodniego marki oraz ujednolicenie stylu materiałów firmowych. Wszystkie wytyczne na ten temat wraz z kompletem wizualizacji zawarliśmy w kompleksowym brandbooku. Posłużył nam on za punkt wyjścia do dalszych projektów.
brandbook - księga znaku Normapress
Papeteria firmowa Normapress

PAPETERIA_FIRMOWA

Kompletna identyfikacja wizualna pozwoliła nam na stworzenie zestawu materiałów firmowych i promocyjnych. Wśród projektów znalazły się m.in.: teczka, kalendarz, wizytówka, szablon dokumentów (papeteria), notes i różnego rodzaju gadżety.

SESJA_FOTOGRAFICZNA

Nasza ekipa fotograficzna wybrała się do siedziby firmy, by pozyskać profesjonalny materiał zdjęciowy na potrzeby komunikacji. Przeprowadziliśmy zarówno sesję wizerunkową pracowników, jak i sesję wnętrz wraz z asortymentem sklepu stacjonarnego.
Normapress
Normapress
Normapress
Normapress

OUTDOOR_ZNAKU

Efektowna flaga z logo Normapress nie tylko ozdabia siedzibę firmy, lecz także przyciąga uwagę gości podczas wszelkiego rodzaju targów czy eventów branżowych.
Normapress

MATERIAŁY_FIRMOWE

Tego typu akcesoria firmowe składają się na entourage marki, świadczący o jej profesjonalizmie i budujący jej rozpoznawalność. Firma, która posługuje się obrandowanymi przedmiotami, jest świadoma swojej wartości i jako taką postrzega ją jej otoczenie.
Normapress

KONCEPCJA KOMUNIKACJI

Koncepcja komunikacji nie tylko określiła sposób mówienia o marce, lecz także wskazała odpowiednie kanały i narzędzia przekazu. Zgodnie z ustalonymi wytycznymi poprowadziliśmy komunikację Normapress na Facebooku i LinkedIn, przygotowaliśmy kampanię Google Ads oraz wdrożyliśmy działania SEO.

W mediach społecznościowych dzielimy się informacjami z życia firmy, kreatywnie opowiadamy o produktach, czasem też serwujemy treści poradnikowe. Dodatkowo prowadzimy dla klienta mailing – 4 razy w miesiącu publikujemy newsletter skierowany do użytkowników NormaB2B, których skategoryzowaliśmy według branży, w jakiej działają, oraz rodzaju asortymentu, jaki może ich interesować.

APLIKACJA WEBOWA

Zadbaliśmy o to, by sklep internetowy klienta był estetyczny i przyjazny w użytkowaniu na każdym urządzeniu. W tym celu przygotowaliśmy responsywny projekt aplikacji webowej Normapress.
Normapress
Normapress
Targi branżowe
Rollup i ścianka należą do obowiązkowych elementów wyposażenia każdego stanowiska targowego. Barwy marki już z daleka przyciągają uwagę gości, a zastosowane zdjęcia i ikonografia sugerują, jakiego typu działalność prowadzi firma.

EFEKTY_DZIAŁAŃ

Marka klienta zyskała nowoczesną identyfikację wizualną i umocniła swój wizerunek w oczach aktualnych i potencjalnych klientów. Działania z zakresu online marketingu przełożyły się natomiast na zwiększenie zainteresowania ofertą sklepu firmowego, generując wejścia na platformę zakupową. Pracownicy Normapress chętniej utożsamiają się z marką i z większą łatwością pozyskują nowych partnerów biznesowych.
Normapress
Czujesz, że nadszedł czas na zmiany?
Konrad DrozdPorozmawiajmy o potrzebach Twojej marki
Konrad Drozd – człowiek odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych klientów, nawiązywanie z nimi relacji oraz przygotowywanie indywidualnie skrojonych ofert.